شهردار اراک؛
تابناک مرکزی: محمد ابراهیم عباسی در مراسم آیین رو نمایی از سردیس شهدا، مفاخر و تابلوی تصاویر شهدای شهر اراک گفت: ما سعی کرده ایم بیشتر میادین شهر و خیابان ها را مزین به نام شهدا کنیم که امروز در میدان مقاومت از سردیس شهید آنجفی رو نمایی کردیم.
کد خبر: ۳۷۴۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 09 February 2017

به گزارش تابناک مرکزی، محمد ابراهیم عباسی شهردار اراک پیش از ظهر امروز در مراسم آیین رو نمایی از سردیس شهدا، مفاخر و تابلوی تصاویر شهدای شهر اراک با اشاره به اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت اظهار داشت: در این باره شهرداری اراک با همکاری سازمان زیبا سازی اقداماتی از جمله مزین کردن بخشی از معابر با نام شهدا و نصب نماد شهدا در شهر انجام داده است.

وی ادامه داد: این امر موجب ایجاد سوال در ذهن جوانانی می شود که آن دوران را درک نکرده اند و اطلاعی نداشته اند و دیگر اینکه بتوانیم چیزی که اسلام به آن تاکید کرده است عملا بتوانیم به جوانان و مردم القا کنیم.

شهردار اراک تصریح کرد: ما سعی کرده ایم بیشتر میادین شهر و خیابان ها را مزین به نام شهدا کنیم و غیر از آن سازمان زیبا سازی 10 سردیس طراحی کرده و ساخته است که 5 سردیس مربوط به شهیدان رحیم آنجفی، حسینی و کاوه نبیری شهدای سپاه، تیمسار شهید عزیز الله کاظمی از ارتش و شهید صادق بابایی از جهاد شهدای دوران جنگ تحمیلی هستند که امروز در میدان مقاومت از سردیس شهید آنجفی رو نمایی کردیم.

وی افزود: ما 5 سردیس را هم که از بزرگان و علمای شهر هستند ساخته ایم از جمله بنیان گذار شهر اراک یوسف خان گرجی، مرحوم کربلایی کاظم ساروقی، آیت اله آقا ضیاءالدین اراکی، دکتر قریب و دکتر سحاب هستند که رونمایی خواهند شد.

عباسی با اشاره به نام گذاری کوچه ها به نام شهدا افزود: ما برای این امر تابلو هایی طراحی کرده ایم که ماندگاری خوبی داشته باشد و از رنگ و جلوه خاصی برخوردار باشد و همچنین ذیل این تابلو ها مختصری از زندگی نامه شهید را ثبت کرده ایم که تا کنون 1500 تابلو را ساخته ایم و 500  عدد هم در حال ساخت است که جمعا 2000 تابلو ساخته و نصب شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار