دبیر شورای قطب‌های علمی کشور:
تابناک: دبیر شورای قطب‌های علمی کشور گفت: در حال حاضر 154 قطب علمی فعال در كشور وجود دارد.
کد خبر: ۳۷۱۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴ 20 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محسن شریفی صبح امروز (چهارشنبه) در سومین همایش سراسری قطب‌های علمی در مرکز همایش‌های پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان، اظهار کرد: قطب‌های علمی از پایان دهه هفتاد و از سال 1379 آغاز به کار کرد و در سه دوره پنج ساله، فعالیت خود را پی گرفت و اکنون در اواخر دوره سوم خود قرار دارد.

وی افزود: در دور نخست، 68 قطب علمی و در دوره دوم 113 قطب علمی فعال بودند و در حال حاضر و در دور سوم 154 قطب علمي مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: قطب علمی غیر از رشد کمی، در رشته‌های گوناگون نیز توسعه یافته است. همچنین قطب‌های علمی از نظر تنوع جغرافیایی در سراسر کشور به صورت تقریباً موزون پراکنده شده‌اند.

شریفی با بیان اینکه از نظر تخصصی نیز قطب‌های علمی رشد داشته‌اند، خاطرنشان کرد: برنامه محوری در اولویت قطب‌های علمی قرار دارد و هر قطب یک برنامه ویژه برای خود تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه مأموریت گرا بودن یکی از اولویت‌های قطب‌های علمی است، ادامه داد: افراد مختلف و دارای تخصص در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و هسته قطب علمی را تشکیل می‌دهند.

دبیر شورای قطب‌های علمی کشور اضافه کرد: استفاده از توانمندی‌ها به لحاظ نیروی انسانی موجب هم سویی تحقیقات می‌شود که این موضوع صرفه‌جویی در منابع را در پی خواهد داشت.

شریفی با اشاره به جايگاه قطب‌های علمي در كشور افزود: مرجعیت علمی و توسعه مرزهای دانش انتظارهایی است که از قطب‌های علمی وجود دارد.

وی ارتباط با معاونت علمی ریاست جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت را دو اتفاق مهم در قطب‌های علمی کشور ذکر کرد و گفت: طبق توافقنامه با وزارت صنعت قرار شده تا از پایان‌نامه‌های دانشگاهی در حوزه صنعت حمایت شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار