مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد گفت: در سه سال گذشته و فعالیت دولت یازدهم حدود 600 هزار تن خرید محصولات کشاورزی به صورت توافقی از کشاورزان استان یزد خریداری شده است.
کد خبر: ۳۷۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۸ 02 February 2017
به گزارش تابناک یزد،علی جهازی به مناسبت دهه فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه حدود 106 هزار نفر از کشاورزان و روستاییان استان یزد زیرپوشش سازمان تعاون روستایی هستند گفت: در مجموع 112 واحد صنفی و تعاونی به همراه 13 کانون خبرگان کشاورزی استان زیرپوشش این سازمان هستند.
وی افزود: این مجموعه وظیفه ساماندهی و برنامه‌ریزی تعاونی های بخش کشاورزی و صنفی مرتبط با آن را برعهده دارد هر چقدر این مسئولیت بهتر انجام شود پهنه فعالیت های دولت کمتر خواهد شد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد به فعالیت های گسترده در سه سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: صادرات 12هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولیدی استان ، توسعه و تجهیز 21 مورد زیرساخت شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی و ایجاد 20 مورد سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی و دامی از عمده ترین این فعالیت هاست.
جهازی از آموزش 16 هزار نفر از اعضا ، سازماندهی و ساماندهی بیش از 100 مورد مجامع تعاونی و اتحادیه های روستایی ، نظارت و حسابرسی 370 تشکل تعاونی ، توزیع بیش از 400هزار تن انواع نهاده های کشاورزی و دامی ، توزیع بیش از 200هزار لیتر انواع فرآورده های نفتی و ساخت مدرن ترین کشتارگاه مرغ استان نیز خبر داد.
وی با بیان اینکه در دو سال گذشته حدود دو هزار تن میوه شب عید در سال های اخیر در بازار توزیع شده است، گفت: امسال نیز حدود 900 تن میوه برای عید در نظر گرفته شده که در حال جابجایی به استان برای توزیع در شب عید امسال است.
این مسئول در ادامه درباره طرح های این ایام نیز اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر 6 طرح با مجموع 23 میلیارد و 450 میلیون ریال در یزد ، تفت ، خاتم و بهاباد در نظر گرفته شده که تا پایان این روزها به بهره برداری می رسد..
جهازی درباره مشکلات کم آبی در استان نیز گفت: این استان هفدهمین سال است که با مشکل خشکسالی مواجه بوده و اگر فکری برای آب در استان یزد نشود، قطعا آینده دشواری برای این استان و به ویژه کشاورزی در پیش داریم این سازمان نیز از طریق تعاونی های موجود موضوع تعاونی آب بران را در حوزه کشاورزی و دامداری مدیریت کند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان یزد درباره برنامه این سازمان برای تولید مرغ سایز تصریح کرد: در حال ثبت یک تعاونی از سوی متخصصان این مجموعه به منظور تولید مرغ سبز، مرغ سایز و محصولات بیولوژیک هستیم در این صورت شاهد سود مرغداران و مردم در درازمدت خواهیم بود.
جهازی در ادامه درباره اختلاف قیمت از مزرعه تا سفره مردم اظهار کرد: متاسفانه به دلیل وجود دلالان زیادی که در بازار هستند، قیمت محصولات کشاورزی افزایش پیدا می‌کند همچنین وجود ضایعات زیادی که در محصولات داریم، زمینه افزایش قیمت را فراهم کرده است.
وی در بخش پایانی وجود مافیا در زمینه صادرات خیارسبز گلخانه‌ای یزد را تایید کرد و گفت: طرحی در استان یزد آماده شد که در زمینه بازاررسانی محصولات گلخانه‌ای فعالیت کند ولی نتوانستند این مجموعه انحصاری صادراتی را بشکند چون عزم راسخی وجود ندارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار