عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی؛
تابناک مرکزی: علی اکبر کریمی از تصویب مفاد ماده 109 قانون برنامه ششم توسعه خبر داد که طبق آن دولت مکلف شد 27 صدم درصد از کل 9 درصد ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، بانوان، روستایی و عشایری، همگانی و زیرساختهای ورزشی با اولویت بخشی به ورزش معلولان و جانبازان اختصاص دهد .
کد خبر: ۳۵۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 08 January 2017

به گزارش تابناک مرکزی، نمايندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز پارلمان، در جريان بررسی لايحه برنامه ششم توسعه با ماده 109‏ اين لايحه موافقت كردند.

بر اساس این قانون، دولت مکلف شد 27 صدم درصد از کل 9 درصد ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، بانوان، روستایی و عشایری، همگانی و زیرساختهای ورزشی با اولویت بخشی به ورزش معلولان و جانبازان اختصاص دهد .

این مبلغ در ردیف های مربوط به وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش در بودجه سنواتی پیش بینی و پس از مبادله موافقت نامه در اختیار این  وزارتخانه ها قرار می گیرد.‏

نماینده مردم اراک ،خنداب و کمیجان که،"سی ام آذرماه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی" این موضوع مهم را در راستای توسعه روز افزون و همچنین همگانی نمودن ورزش برای عموم افراد جامعه پیشنهاد و مطرح نموه بود در این خصوص گفت: این ماده قانونی 2 تبصره دارد، اول اینکه منابع در آمدی حاصل از این ماده قانونی باید در استانها هزینه شود و تبصره دوم اینکه پرداخت هرگونه اعتبار مالی از محل بودجه کشور برای ورزش حرفه ای ممنوع است، زیرا اعتقاد بر این است که ورزش حرفه ای با توجه به سرمایه گزاری اسپانسرها درآمد زا است و اختصاص بودجه از سوی دولت به این بخش از ورزش، ممنوع می باشد.

علی اکبر کریمی افزود: البته این موضوع منافاتی با حمایت دولت از ورزش قهرمانی ندارد و قطعا سازو کار لازم برای این مقوله انجام خواهد شد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی این مصوبه را دستاوردی بزرگ برای توسعه ورزش دانست و گفت: این مصوبه قانونی منابع مالی قابل توجهی را که بیش از هزار میلیارد تومان خواهد بود نصیب ورزش کشور می کند .

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با این اقدام مجلس شاهد تحول بزرگی در ورزش کشور باشیم.

انتهای پیام/

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار