تابناک مرکزی: فرماندار اراک بر لزوم رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی قبل از ورود محصولات دامی و طیور به سبد غذایی خانواده‌ها جهت پیشگیری از شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان تاکید کرد.
کد خبر: ۳۴۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴ 22 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از ایسنا، حسین بختیاری در جلسه شورای اداری شهرستان اراک با بیان اینکه از زمان اعلام شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان اراک اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت، گفت: بلافاصله ستاد آنفولانزای پرندگان تشکیل شد و تمامی دستگاه‌ها جهت مقابله با شیوع بیشتر این بیماری وارد عمل شدند.

وی ضمن توصیه به مردم بویژه افرادی که با نگهداری، پرورش، کشتار و چرخه فروش در ارتباط هستند در رابطه رعایت مسائل بهداشتی و ایمنی بیان کرد: نظارت بر کشتارگاه‌ها و واحدهای طیور به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان اراک تاکید کرد: مرغ و تخم مرغ‌هایی که به بازار عرضه می‌شوند سالم هستند و بر اساس نظر کارشناسان پخت محصولات دامی در دمای 60 درجه به مدت سه دقیقه، ویروس آنفولانزا را از بین می‌برد.

بختیاری با بیان اینکه ویروس آنفولانزای فوق حاد پرندگان در 6 استان کشور و تعداد زیادی از کشورهای جهان گزارش شده است عنوان کرد: کانون انفولانزای فوق حاد پرندگان در شهرستان اراک تا کنون در تالاب میقان اراک گزارش شده و تلاش بر این است که به نقاط دیگر سرایت نکند.

وی در بخشی از سخنانش در رابطه با رسانه‌ها گفت: مدیران شهرستان اراک حق شکایت از هیچ رسانه‌ای را ندارند و در صورتی که رسانه‌ای مطلبی غیر واقعی منتشر کند، بر اساس قانون یک جوابیه صادر می شود و رسانه مورد اعتراض موظف به انتشار جوابیه است.

فرماندار شهرستان اراک همچنین از تشکیل شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان اراک خبر داد و افزود: طبق قانون باید حداقل نیم درصد از جمعیت شهرستان که حدود سه هزار نفر است عضو این شرکت شوند.

به گزارش ایسنا، مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی نیز با بیان اینکه سال گذشته آنفولانزای فوق حاد پرندگان در 12 استان کشور گزارش شد، گفت: سال گذشته در استان مرکزی این مورد مشاهده نشد اما از آبان ماه سال جاری در منطقه تالاب میقان اراک این بیماری شیوع یافت و ادامه دارد.

محسن شانقی تاکید کرد: نظارت‌ بر واحدهای پرورش طیور و کشتارگاه‌ها افزایش یافته و تمامی این اماکن مورد بررسی و بازرسی قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: از آبان ماه سال جاری تاکنون 21 کشور دنیا با بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان مواجه بوده‌اند و علت اصلی این بیماری مربوط به پرندگان آبزی و مهاجر است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار