تابناک مرکزی: نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت: احیای نخستین صنعت استان مرکزی در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
کد خبر: ۳۴۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴ 22 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی، علی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از کارخانه قند شازند به عنوان نخستین صنعت استان مرکزی گفت: در جریان بازدید سه نفر از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر رئیس و اعضای کمیسیون صنایع به استان، دلایل تعطیلی این کارخانه و امکان راه‌اندازی مجدد و فعالیت آن مطرح شد.

وی ادامه داد: ضمن بازدید اعضای کمیسیون صنایع از این کارخانه با بررسی دقیق موانع پیش رو برای راه‌اندازی این واحد قرار بر این شد ضمن مطرح کردن موضوع در کمیسیون صنایع مراتب را از طریق مراجع ذیربط پیگیری و با برگزاری نشستی با بنیاد مستضعفان و جانبازان که مالکیت این کارخانه با آنان است، مشکلات موجود را برطرف کنند.

وی با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی در کمیسیون‌ها و صحن مجلس در خصوص لایحه برنامه ششم توسعه کشور اظهار کرد: از آنجاکه نمایندگان هم‌اکنون موضوع بررسی لایحه برنامه ششم توسعه را در دستور کار دارند پس از اتمام این کار، راهکارهای فعالیت مجدد این کارخانه در کمیسیون صنایع مطرح و تصمیم‌گیری خواهد شد.

نماینده مردم شازند در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص اساسی‌ترین دلایل توقف فعالیت کارخانه قند شازند گفت: نبود مدیریت صحیح و توجیه اقتصادی محصول تولیدی اصلی‌ترین دلایل توقف نخستین صنعت استان مرکزی است و فرسودگی فضای فیزیکی و تجهیزات و دستگاه‌های این کارخانه با عمر نزدیک به 80 سال، دلیل سوم توقف فعالیت این واحد است در حالیکه به اشتباه دلیل سوم را به عنوان دلیل اول مطرح می‌کنند.

وی در خصوص راهکاری که در حضور کمیسیون صنایع برای راه‌اندازی مجدد کارخانه قند شازند مطرح شد، گفت: از آنجاکه مالکیت این کارخانه به بنیاد مستضعفان و جانبازان تعلق دارد، لذا تقاضای انتقال مالکیت آن را به مجموعه مدیریتی شهرستان شازند و تخصیص اعتبارات از محل شهرداری ها و دهیاری های شهرستان داریم و با تحویل گرفتن این کارخانه از بنیاد مستضعفان و جانبازان قطعا شاهد رونق مجدد آن خواهیم بود.

ابراهیمی تصریح کرد: با تحویل گرفتن کارخانه از بنیاد مستضعفان و جانبازان عملا مدیریت آن از شبه دولتی به دولتی تغییر یافته و قطعا موجب دلسوزی بیشتر با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان و مدیریت صحیح بر فعالیت آن خواهیم بود.

وی در خصوص توجیه اقتصادی محصول تولیدی این کارخانه که به عنوان دلیل دوم توقف فعالیت آن مطرح است نیز به خبرنگار ایسنا گفت: هم اکنون که قیمت قندوشکر به بیش از سه هزار تومان رسیده است قطعا توجیه اقتصادی داشته و دومین دلیل مطرح شده در خصوص تعطیلی این کارخانه در شرایط فعلی دیگر مطرح نخواهد بود.

نماینده مردم شازند در خانه ملت به فرسودگی کارخانه و تجهیزات نیز اشاره کرد و گفت: نباید به ظاهر این کارخانه نگاه کرد چرا که ساختمان آن بسیار مستحکم و قابل استفاده است از طرفی بسیاری از تجهیزات آن که خیلی هم کار نکرده‌اند در انبار نگهداری می‌شود.

وی برخورداری از انبار، سوله و سالن شستشوی چغندر، سالن پساب چغندر و حمل نقل ریلی را از ظرفیت‌های مناسب این کارخانه دانست و افزود: تغییر سوخت این کارخانه از مازوت به گاز نیز جزو برنامه‌هاست.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار