در آستانه تجمع اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان در اعتراض به حکم اعدام شیخ نمر
در آستانه تجمع امروز اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان در اعتراض به حکم اعدام شیخ نمر ، علمای مشهد به عربستان هشدار دادند.
کد خبر: ۳۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸ 13 May 2015
در اعتراض به اعلام آمادگی آل‌سعود برای اجرای حکم اعدام روحانی برجسته شیعه عربستان، آیت‌ا...‌شیخ نمر باقرالنمر در روز بیست‌وپنجم ماه رجب، تجمع اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان ساعت ٩ صبح امروز در مدرسه علمیه عالی نواب ‌برگزار می‌شود. در همین راستا مواضع برخی از علمای حوزه علمیه خراسان حائز اهمیت و توجه است که در ادامه می‌آید؛

ظلم‌های سعودی به ضرر آن‌هاست

آیت‌ا...سیدمحمدمهدی موسوی خلخالی با اشاره به آیه «...وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ؛ و کسانى که ستم کرده‏‌اند به‌زودى خواهند دانست به کدام بازگشتگاه برخواهند گشت(شعرا/٢٢٧)» گفت: با کمال تاسف شنیده شده است، که دولت سعودی تصمیم گرفته است که روحانی پیرو خاندان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، شیخ نمر را که بر اثر گفتار حقی که وظیفه یک عالم و روحانی شیعه است، ولی خوشایند سعودی‌ها نیست، اعدام کند.
وی افزود: دولت سعودی باید بداند که این‌گونه ظلم‌ها و مانند آن و کشتار مردم بحرین و یمن به ضرر آن است. این استاد درس‌های خارج حوزه علمیه خراسان ابراز کرد: (دولت سعودی) از نابودی حکومت‌های ظالم دنیا در گذشته باید عبرت بگیرد.
آیت‌ا... موسوی خلخالی در ادامه درباره یمن نیز گفت: این کشور بی‌جهت و به‌طور ظالمانه مورد ظلم قرار گرفته است. همه این تجاوزها ناحق، بیجا و ظالمانه است.

حکم اعدام نمر عملی خلاف اصول اسلامی است
آیت‌ا... مصطفی اشرفی شاهرودی، از اساتید درس‌های خارج حوزه علمیه خراسان نیز گفت: با کمال تاسف، عده‌ای برای انتقام از مذهب شیعه کسی را محکوم می‌کنند که چرا برای دفاع از مردم یا مذهب، کاری کرده یا مقاله‌ای نوشته است.وی افزود: در دنیایی که نوشتار آزاد است، کسی به‌عنوان دفاع از مذهب و شهروندان شیعه سخنی می‌گوید و مطالبه حقی می‌کند؛ ولی به اعدام محکوم می‌شود؛ این امر جز انحصار طلبی و نوعی عمل خلاف اصول اسلامی و انسانی نیست.
این استاد درس‌های خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه عالمی از علمای شیعه به‌عنوان دفاع از مذهب و حق شهروند، حقوق خود را مطالبه کرده است، گفت: در زمان پیامبر(ص) این‌گونه نبود بلکه یهود و نصارا با ایشان معامله می‌کردند، مگر اینکه در مقام خیانت با اسلام و مسلمانان برمی‌آمدند و پیامبر(ص) از دین دفاع
می‌کرد.
وی اظهار کرد: بنابراین، اجازه این کار را ندهند که شخصیتی علمی و دانشمند را عده‌ای متعصب و کور مسلک که حق غلطی را برای خودشان قائل هستند، به اعدام محکوم کنند.
آیت‌ا... اشرفی شاهرودی در ادامه به اتفاق‌های کشور یمن اشاره و خاطر نشان کرد: چرا باید به یمن که هیچ‌گونه تضاد و تجاوزی به عربستان نداشته و در کشور خودشان مطالبه حق و حقوقشان را داشته‌اند، حمله شود.
وی افزود: با وجود آنچه در یمن اتفاق می‌افتد، معلوم می‌شود که قانون‌های استعماری سازمان ملل متحد برای زیرسلطه قراردادن تعدادی از کشورهاست.
این استاد درس‌های خارج حوزه علمیه خراسان گفت: یمنی‌ها کاری انجام نداده‌اند و آن‌ها توجیهی برای حمله به یمن ندارند.

محکوم‌شدن مدافع دین در کشور اسلامی درست نیست
آیت‌ا... رضازاده نیز با اشاره به اینکه سخن یک عالم در یک کشور به دلایل شرعی است و نه به‌دلیل منافع شخصی، گفت: محکومیت کسی که مدافع مذهب و دین است، برای کشوری که ادعای دینداری دارد، درست نیست.وی با اشاره به سخن اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا که مشکل برخی کشورهای منطقه را مسائل داخلی آن دانسته است، ابراز کرد: سخن معترض را باید بشنوند و این به‌نفع آنان نیست که اگر کسی نسبت به امری اعتراض داشت، اعدامش کنند.این استاد درس‌های خارج حوزه علمیه خراسان با اشاره به پیشینه حکومت سعودی، اظهار کرد: این حکومت از ابتدا صدها هزار شیعه و سنی را کشته است و تروریست‌هایی که امروزه وجود دارند، ثمره آن‌ها هستند و عربستان سعودی از ابتدا حرکتی انجام داده است که برای خود و دیگران مشکل‌ساز شده است.
آیت‌ا... رضازاده یادآور شد: کاری که بخواهند نسبت به شیخ نمر انجام دهند، اشتباه و بر ضد خودشان خواهد شد و مردم آن کشور را نگران خواهد کرد.وی در ادامه با اشاره به حوادث یمن،گفت: کشتن یک مسلمان آن هم برای کسی که ادعای «خادم الحرمین» بودن را دارد و کشور زادگاه اسلام محسوب می‌شود، کار درستی ندانست.
وی ادامه داد : این‌گونه کشوری باید مدافع مسلمانان باشد و نگذارد که به یک کشور اسلامی تجاوز شود.

آدم‌کشی برای سعودی‌ها تازگی ندارد
آیت‌ا... قاضی‌زاده، از اساتید درس‌های خارج حوزه علمیه خراسان نیز با اشاره به حکم اعدامی که آل‌سعود و حکام سعودی برای عالم مبارز شیعی اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: آدم‌کشی برای آن‌ها تازگی ندارد و این حکومت از اصل و پایه بر اساس کشتار به‌وجود آمده است.وی افزود: آنان هم اکنون نیز به همه تروریست‌ها کمک می‌کنند تا مسلمانان را بکشند.این استاد درس‌های خارج حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه این حکومت قانونمدار و دین‌شناس نیست، ابراز کرد: به‌طور قطع این امر که یک نفر را به‌دلیل دفاع از ملتش و بیان این مطلب که چرا ظلم می‌کنید اعدام کنند، نزد تمام علمای عالم محکوم است.وی اضافه کرد: اگر به فرض، کسی کاری کرده است که باید محکوم شود، باید وکیلی داشته باشد تا بتواند از خود دفاع کند.آیت‌ا... قاضی‌زاده با تاکید بر اینکه شهادت برای شیخ نِمِر آرزوی اوست و از شهیدشدن ترسی ندارد، گفت: اتفاقا یکی از خوشبختی‌های او همین است که به دست چنین ستمکارانی به شهادت برسد.وی تصریح کرد: سعودی‌ها باید بداند که با اعدام شخص «نمر»، ده‌ها «نمر» پیدا می‌شوند و رشد می‌کنند و این یعنی سعودی ضرر می‌کند نه اینکه به مردم سرزمین حجاز و شیعیان زیان برسد.این استاد درس‌های خارج حوزه علمیه معتقد است: خداوند مقدماتی را فراهم می‌کند که دولت سعودی سرنگون شود.

حمله به زن و بچه یمنی هنر نیست

آیت ا... قاضی زاده در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه کشتن مردم بی‌گناه، زن و بچه‌ها هنر نیست، ابراز کرد: این کار انسانی نیست بلکه وحشی‌گری و جنایت‌کارانه است و از نظر افکار عمومی و سازمان‌های بین المللی محکوم است؛ زیرا جنایت جنگی از این بالاتر نیست که روی سر یک بچه بمب بریزند.
وی توضیح داد: آدم‌کشی در جنگ معنا دارد؛ اما اینکه یک دولت این‌قدر پلید باشد که مریض‌ها و بیماران غیرجنگی را بمباران می‌کند درحالی‌که مجروحان جنگی نیز باید در امان باشند و اینکه حتی اجازه ورود دارو را نیز نمی‌دهد، از نظر انسانیت صحیح نیست و محکوم است.
وی گفت: تجاوز به یمن به جایی نمی‌رسد و فقط این اقدام، نشان می‌دهد که آن‌ها بویی از آدمیت نبرده‌اند و وحشی‌گری از این بالاتر قابل تصور نیست؛ در عین حال یمن پیروز نهایی است.
...................................

امام جمعه مشهد در جمع خبرنگاران: دولت عربستان در سراشیبی سقوط قرار گرفته است
بی‌باک- امام جمعه مشهد درباره تهدید اعدام شیخ نمر رهبر شیعیان عربستان توسط رژیم آل‌سعود گفت: خون شیخ نمر باعث تسریع انقلاب اسلامی در عربستان سعودی می‌شود.
آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی روز گذشته در حاشیه دیدار با تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهرستان مشهد در جمع خبرنگاران گفت: وقتی یک رژیم یا یک انسان مسیر افراطی خود را ادامه دهد قبح گناه از چشمش می‌ریزد این نیز مانند اقدامات حکومت عربستان است.
 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این مطلب که حکومت عربستان طی روزهای اخیر جنایت‌های بسیاری را علیه مردم یمن انجام داده است، بیان کرد: این اقدامات آل‌سعود احساسات قشر عظیم ٣٠٠میلیون مسلمان و شیعه را برانگیخته است و آن‌ها نیز در قبال این جنایات باکی ندارند. وی تاکید کرد: دولت عربستان در سراشیبی سقوط قرار گرفته است و منفور ۳۰۰میلیون شیعه شده است. قبح گناه از چشمان آن‌ها ریخته است و از این جنایات نمی‌ترسند.
 به گفته امام جمعه مشهد، از نظر ما تا به امروز از روزی که امام حسین(ع) شهید شدند، مشیت پروردگار این بوده است که هرچه خون می‌دهیم دین اسلام و انقلاب اسلامی توسعه پیدا کرده است به نوعی که امروز یک انقلاب اسلامی ولایی در حرمین شریفین درحال به‌وجودآمدن است و همچنین خون شیخ نمر باعث تسریع این انقلاب می‌شود.
 آیت‌ا... علم‌الهدی تصریح کرد: بزرگ‌ترین ابزار تعالی و توسعه مکتب ما خون دادن و شهیددادن است.
شایان ذکر است مواضع صریح علمای مشهد و اساتید حوزه علمیه خراسان امروز در روزنامه شهرارا منتشر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار