تابناک مرکزی: نائب رئیس همایش تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه‌های امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری گفت: همایش تقریب مذاهب اسلامی در اندیشه‌های امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری در 29 آذر‌ماه در دانشگاه اراک برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 08 December 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرگزاری فارس، سعید حمیدی  با اشاره به اینکه این همایش در محورهای قرآنی، کلامی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: همچنین حدود 173 مقاله تاکنون دریافت شده که 121 مقاله پذیرش مقدماتی و برای داوری ارجاع شده و در نهایت از این تعداد مقاله 21 مقاله برتر انتخاب و به‌صورت شفاهی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون در این همایش 324 نفر ثبت نام کرده‌اند که 182 نفر هیئت علمی، 142 نفر غیر‌هیئت علمی هستند و در هر دو گروه 15 استاد تمام، 38 دانشیار، 51 استادیار و 78 مربی نیز حضور دارند.

رئیس دانشگاه اراک بیان کرد: همچنین حدود 20 نفر از  متفکران و صاحب‌نظران جهان اسلام خارج از ایران به این همایش دعوت شده‌اند که از صحبت‌های سه نفر از این افراد استفاده خواهد شد.

حمیدی افزود: این افراد از کشورهای مصر، سوریه و مغرب در این همایش حضور پیدا خواهند کرد و از چند‌نفر از اندیشکده اسلامی انگلستان نیز برای حضور در این همایش دعوت به‌عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه قبل از این همایش نیز همایش دیگری در تهران برگزار می‌شود، خاطر‌نشان کرد: میهمان‌های این همایش افراد شاخص مجمع تقریب که 190 تن از اندیشمندان دنیای اسلام هستند در تاریخ 25 تا 27 آذر در تهران حضور خواهند داشت.

رئیس دانشگاه اراک تصریح کرد: این همایش از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح 29 آذر‌ماه در سالن شهید چمران دانشگاه اراک برگزار خواهد شد، همچنین برای افرادی که از خارج از کشور در این همایش شرکت دارند برنامه استان گردی از غار نخجیر، صنایع اراک، بیت امام خمینی‌(ره) و مدرسه خاتم نیز در نظر گرفته شده است.

حمیدی اضافه کرد: حامیان این همایش پژوهشکده حج، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دانشگاه‌های استان و استانداری هستند و امیدواریم این اندیشکده همه‌ساله بتواند این همایش را برگزار کند تا گامی تأثیرگذار در زمینه ترویج اندیشه‌های امام راحل برداشته شود.

وی بیان کرد: در افتتاحیه این همایش نماینده ولی فقیه در استان مرکزی به‌عنوان رئیس همایش و در اختتامیه آیت‌الله اراکی رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب سخنرانی خواهند کرد، همچنین این همایش با پیام مراجع عظام نیز همراه خواهد بود.

مقالات‌برتر در این همایش نیز توسط یکی از انتشارات معتبر لبنان انعکاس جهانی پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار