فرماندار اراک؛
تابناک: حسین بختیاری با بیان اینکه عفونت بیمارستانی به عنوان بیماری شایع در سطح جهان شناخته میشود گفت: علیرغم حساسیت بالای وزارت بهداشت شاهد عفونت بیمارستانی هستیم
کد خبر: ۳۲۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 14 November 2016

به ‌گزارش تابناک مرکزی، حسین بختیاری فرماندار اراک قبل از ظهر امروز در ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان استان مرکزی که با موضوع وضعیت بهداشت و درمان استان مرکزی تشکیل شده بود با بیان اینکه بنده خود سابقه فعالیت به عنوان رئیس بیمارستان را داشته ام گفت: در گزارش ارائه شده در خصوص وضعیت بیمارستان ها نگاه تنها معطوف به مشکلات سخت افزاری بوده است.

بختیاری ادامه داد: لازم است شاخص های مورد ارزیابی هر بیمارستان به طور جدا در کارگروه سلامت شهرستان ها مطرح شود تا در خصوص رفع آنها چاره اندیشی شود.

فرماندار اراک از وجود کمیته های تخصصی در بیمارستان که تحت عناوین مختلف طبق دستوالعمل فعالیت می کنند سخن گفت و با اشاره به اینکه ارزیابی وضعیت بهداشت و درمان به دلیل حجم بالای مراجعات به بیمارستان ها باید به صورت مداوم انجام شود بیان کرد: در مدیریت بیمارستانی باید نسبت به کمیته های تخصصی نگاه تخصصی وجود داشته باشد.

وی از عفونت بیمارستانی به عنوان بیماری شایع در سطح جهان نام برد و با این سخن که در ایران علیرغم حساسیت بالای وزارت بهداشت شاهد عفونت بیمارستانی هستیم گفت: کنترل عفونت بیمارستانی می تواند از طریق گزارش های کمیته تخصصی عفونت بیمارستانی صورت بگیرد تا هنگامی که مریض برای درمان به بیمارستان مراجعه می کند با یک بیماری جدید که اغلب عفونی است بیمارستان را ترک نکند.

بختیاری استفاده از داروها و تجهیزات تاریخ گذشته را غیر قابل قبول خواند که تحت هیچ عنوانی نباید مورد استفاده قرار گیرند و خاطر نشان کرد: با نگاه دولت در بکارگیری نیروهای کارآزموده در بیمارستان ها در این بخش مشکل خاصی دیده نمی شود.

فرماندار اراک ارزیابی وضعیت بهداشت و درمان را حرکت مناسبی در جهت رفع دغدغه مردم در حوزه بهداشت و درمان خواند و افزود: ویزیت نشدن بیمار توسط متخصص در  24 ساعت اول می تواند استرس های زیادی را در جهت عدم بهبودی کامل به بیمار وارد کند.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار