فرماندار کاشمر با بیان این‌ که در سبد هزینه‌ای خانوارها جای بیمه خالی است بر ضرورت تسهیل در بروکراسی پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان تأکید کرد.
کد خبر: ۳۲۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 08 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمدحسن فرهادی در دیدار با رئیس بیمه مرکزی ایران شعبه کاشمر به مناسبت روز تأسیس بیمه ایران اظهار داشت: قریب به هشت دهه فعالیت بیمه ایران در کشور منجر شده که این سازمان به یک جایگاه معقول در کشور برسد.

وی با بیان این‌که امروز یکی از عوامل مهم ارتقای کشورهای توسعه‌یافته داشتن صنعت بیمه پیشرفته است که در تأمین آتیه و امنیت روانی مردم نقش اثرگذاری دارد یادآور شد: صنعت بیمه ارتباط مستقیم با درجه امید به زندگی دارد به‌طوری‌که در سلامتی جسم و روح افراد و افزایش میانگین عمر در این کشورها مؤثر است.

فرماندار کاشمر با تقدیر از برنامه‌های تبلیغی و فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه بیمه شهرستان که با بهره‌گیری از برنامه‌ریزی خلاقانه در حال نهادینه شدن است ابراز داشت: پیشگیری و ارائه اطلاعات به‌موقع از ویژگی‌های بهره‌وری یک سازمان است؛ لذا باید بیمه گران با توضیحات کامل و ارائه زوایای مختلف بیمه، بیمه‌گذاران را نسبت به مزایای مختلف بیمه آگاه و مطلع سازند.

این مسؤول با بیان این‌که به‌منظور آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی مطلوب‌تر، پیشنهاد می‌کنم خدمات و فعالیت‌های انجام‌شده در موضوع بیمه در جلسه شورای اداری شهرستان برای مسؤولان بیان شود خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی به‌موقع و دقیق خدمات و برنامه‌ها کمک شایانی به جلب اعتماد مردم می‌کند؛ لذا ناگزیر هستیم برای همگانی شدن موضوع بیمه این مهم را در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم.

فرهادی با ابراز تأسف از این‌که عمده هزینه‌های بنیادی در سبد خانوارها جایگاهی ندارد افزود: اگرچه خوشبختانه دولت‌ها در کشور ما نسبت به موضوع بیمه حساس هستند و در بدو استخدام نیرو نسبت به بیمه کردن آن اقدام می‌کنند شایسته است بیمه با یک کار فکری، جایگاه خودش را در سبد خانوار پیدا کند.

وی بر ضرورت الزام‌های قانونی صنعت بیمه برای گسترش در جامعه تأکید کرد و تصریح کرد: زمانی که جامعه در معرض اطلاعات بیمه‌ای در بخش‌های مختلف قرار گیرد قطعاً زمینه ترغیب افراد به مشارکت حکیمانه بیمه فراهم خواهد شد.

فرماندار کاشمر با تأکید بر این‌که فرهنگ نهایتاً به رفتارهای مناسب ختم می‌شود گفت: با افزایش اطلاعات مردم، رفتارهای مناسب و معقول در آنان نیز شکل می‌گیرد؛ لذا بیمه می‌تواند با مشارکت، ایجاد تعامل و همکاری با دستگاه‌ها، نهادهای دولتی و اقشار مختلف مردم نقش بسزایی در ترویج فرهنگ بیمه ایفا کند.

وی با بیان این‌که مدیران بیمه در سطوح مختلف باید به دنبال آسیب‌شناسی در بخش‌های مختلف بیمه‌ای باشند ابراز داشت: با توجه به این‌که اعتماد و پاسخگویی سریع و شفاف در موضوع بیمه از اهمیت بالایی برخوردار است بایستی نظارت سازمان بیمه گری بدون افراط‌وتفریط انجام شود تا اعتماد و اطمینان مردم به‌عنوان یک پشتوانه قوی برای آنان باشد.

فرهادی با اشاره به این‌که روند پرداخت خسارت بیمه در برخی موارد طولانی است و این باعث دلسردی فرد بیمه‌شده می‌شود، اظهار داشت: بروکراسی پرداخت خسارت بیمه باید با روش‌های قانونمند تسهیل شود تا بیمه‌گر رغبت بیشتری برای تمدید بیمه در سال‌های آتی داشته باشد.

وی وفاداری سازمانی را یک اصل در دنیا دانست و یادآور شد: زمانی که مردم به‌موقع و در اسرع وقت پاسخ صحیح و مطلوبی دریافت کنند و به این باور برسند که سازمان مربوطه نسبت به تعهداتش پایبند است اعتماد خواهند کرد.

فرماندار کاشمر با تأکید بر این‌که تاکنون گزارشی مبنی بر شکایت و نارضایتی از بیمه ایران در شهرستان دریافت نکرده‌ایم خاطرنشان کرد: امیدوارم همان‌گونه که رشد بیمه در راستای رشد اقتصادی کشور انجام‌شده است بتوانیم با کاهش هزینه‌ها به منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی عمل کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار