تابناک: آیین نکوداشت روز استانی درنا با حضور دانش آموزان مدارس جامع زیستی به همت سمن کودکان موسسه کیمیای سبز و جامعه همیاران منابع طبیعی و آبخیزداری در تالاب میقان اراک برگزار شد
کد خبر: ۳۲۴۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶ 06 November 2016

به گزارش تابناک مرکزی، آیین نکوداشت روز استانی درنا توسط  سمن کودکان موسسه کیمیای سبز مرکزی و جامعه همیاران منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی و با همکاری اداره کل محیط زیست استان با حضور دانش آموزان (مدارس جامع محیط زیست) مدرسه ابتدایی فرزانه و میر علی یاری در تالاب میقان اراک برگزار شد.

در این مراسم ابتدا با دانش آموزان گفت و گویی درباره ماهیت این روز و اهمیت آن برای جهانیان با هدف مشخص شدن سطح درک آن ها از تالاب میقان و مسایل محیط زیستی آنجا و اهمیت تالاب میقان انجام پذیرفت.

سپس دانش آموزان مقطع ششم ابتدایی این دو مدرسه را به تالاب میقان برده تا با تصاویر واقعی تالاب میقان و آنچه که امروز بر روی تالاب اتفاق می افتد آشنا شده و دانش آموزان شروع به پرسش و پاسخ درباره تالاب میقان و گونه های جانوری و گیاهی و پرندگان و کارخانه سولفات سدیم نمودند.

در مرحله بعد کارشناس اداره محیط زیست توضیحاتی جامع تر در خصوص تالاب و نحوه شناسایی پرندگان تالاب میقان ارائه دادند و سپس دانش آموزان را به گروههایی 15 نفره تقسیم بندی کرده و به بالای برج پرنده نگری برده و با وسایل پرنده نگری گونه های مختلف پرندگان میقان را دیده و اطلاعات بسیاری در این خصوص کسب نمودند و  به تاثیرات پرندگان و گونه های گیاهی و نقش خود تالاب میقان در زندگی این گونه های پرنده و گیاهی پی بردند.

در مرحله بعدی از آموزش، بازی تدارک دیده شده در خصوص هرم غذایی تالاب میقان که توسط دانش آموزان مدرسه فرزانه انجام شد.

در آخرنیز با توضیحاتی توسط نماینده اداره کل اموزش و پرورش و مهندس ابراهیمی مدیرکل سازمان محیط زیست برنامه به پایان رسید.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار