تابناک: دختر محجبه اراکی با تاکید بر اینکه گفت: مدتی که چادر می پوشم هرگز احساس نکردم که چادر برای من محدودیتی آورده که برعکس تصور می‌کنم در اجتماع امنیت به دست آورده‌ام.
کد خبر: ۳۱۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴ 17 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، شیوا حلت‌آبادی یکی از دانش‌آموزان مدرسه قرآنی فطرت اراک است که امروز در "همایش ما زنده‌ایم" از سوی مسئولین مدرسه مورد تجلیل قرار گرفت.

یکی از شاخصه‌هایی که باعث شده وی مورد تجلیل و الگو برای دیگر دوستانش قرار گیرد برگزیدن حجاب بود؛ جالب‌تر اینکه این دختر دانش‌آموز به رغم مشکلاتش توانسته بود خانواده خود را برای پوشیدن چادر متقاعد سازد.

شیوا حلت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به اینکه تحت تاثیر دوستان محجبه خود حجاب را برگزیده است، گفت: سه سال پیش بود که با تعدادی از همکلاسان خود آشنا شدم که حجاب داشتند و من نیز با دیدن رفتار آنان تحت تاثیر قرار گرفتم و برای نخستین بار چادر پوشیدم.

وی افزود: زمانی که چادر را بر سر کردم و در جمع آنان قرار گرفتم با سخنانشان انگیزه پوشیدن چادر را در من تقویت کردند به طوری که دیگر تمایل نداشتم چادر را از سر بر دارم.

وی ادامه داد: الان هم معتقدم چادر پوشیدن به من هویت داده است؛ در مدت سه سالی که حجاب برتر را انتخاب کرده‌ام به رغم مشکلات شدید هرگز حاضر نشدم حجاب را کنار گذارم به طوری که کم کم رفتار من نیز باعث شد تا اطرافیانم نیز با الگوگیری از من چادر را برگزینند.

این دختر محجبه اراکی گفت: مادرم تا قبل از ازدواج چادر بر سر می‌کرد ولی پس از ازدواج به دلیل مخالفت‌های پدرم چادر را کنار گذاشت؛ خانواده پدرم نسبت به بحث حجاب دید مناسبی ندارند؛ زمانی که چادر پوشیدم در جمع اقوام به راحتی پذیرفته نمی شدم و همیشه احساس می کردند که من نامحرمی در جمع آنان هستم.

حلت‌آبادی یادآور شد: کم کم رفتار من و اسرارم بر حفظ حجاب باعث شد تا چند نفر از اقوام نیز چادر را انتخاب کنند؛ در مدتی که چادر می پوشم هرگز احساس نکردم که چادر برای من محدودیتی آورده که برعکس تصور می‌کنم در اجتماع امنیت به دست آورده‌ام.

وی در پاسخ به اینکه چگونه والدین خود را راضی کردی که بتوانی چادر بپوشی گفت: هرگز سعی نکردم نسبت به آنان بی احترامی کنم هر بار که مخالفت می کردند با آنان صحبت می کردم و با سخن گفتن آنان را متقاعد می کردم که با چادر احساس آرامش و راحتی دارم.

وی در پایان گفت: خدا را شاکرم که رفتار من بر مادرم نیز تاثیر داشت و امسال روز تاسوعا و عاشورا او نیز چادر پوشید و در جمع عزاداران حضور پیدا کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار