معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری؛
تابناک: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه در سال زراعتی گذشته، بالغ بر 360 هزار تن گندم به مبلغ 450 میلیارد تومان خریداری کردیم گفت: تمام طلب کشاورزان تا پایان مهرماه پرداخت خواهد شد.
کد خبر: ۳۰۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 02 October 2016

به گزارش تابناک مرکزی، ظفر افشون، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، صبح امروز پس از جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان که با حضور مدیران کل و مسئولین مربوطه برگزار شد، در حضور خبرنگاران گفت: در سال زراعتی گذشته که منتهی به پاییز امسال بوده ما بالغ بر 360 هزار تن گندم به مبلغ 450 میلیارد تومان خریداری کردیم.

وی با اشاره به تماس با شرکت بازرگانی کشور گفت: تمام طلب های کشاورزان تا پایان مهرماه پرداخت خواهد شد.

افشون در ادامه با توجه به شروع ماه محرم گفت: برای جلوگیری از افزایش احتمالی قیمت برنج، شکر و مرغ، مقداری واردات داشتیم که از محل واردات 450 تن برنج و 110 تن شکر با قیمت 2500 تومن و مقداری هم گوشت به استان اختصاص پیدا کرده است.

افشون طی ارائه خلاصه ای از جلسه برگزار شده گفت: در کارگروه صادرات غیرنفتی استان، موانع توسعه صادرات شمارش و تحلیل شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری افزود: شرایط ما پس از برجام، خوشبختانه در زمینه صادرات تجاری بین بازرگانان کشور و سایر کشورهای خارجی، سهولت بسیار خوبی پیدا کرده است و ریسک این مبادلات به حداقل رسید که متعاقبا باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و بیمه شد که به طور کلی منجر به حداقل رسیدن هزینه های هنگفتی که به کشور تحمیل شده در بحث واردات کالا از کشورهای اروپایی شده است.

وی با اشاره به این دستاورد مهم برجام، گفت: طرح تسهیلاتی که برای بنگاه ها و واحدهای تولیدی در سطح استان و کشور قائل شدیم، آمار اداره گمرک حاکی از افزایش قابل توجه 34 درصدی صادرات نسبت به مدت مشابه در سال 94 می باشد که نشان دهنده این است که در سطح کشور، جهش اقتصادی در حال وقوع است.

وی در رابطه با مشکلات پیش روی صادرات گفت: کالاهای تولیدی بنگاه های اقتصادی به دلیل فرسوده بودن تکنولوژی از کیفیت پایینی برخودار است که از مهمترین موانع صادرات به شمار می رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در توصیه ای به بخش های خصوصی اظهار داشت: بخش های خصوصی منتظر تسهیلات ارزان نباشند و خودشان برای بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی خود اقدام کنند. این در حالی است که دولت هم دست روی دست نگذاشته و تا این تاریخ حدود 500 میلیارد تومن در کمک رسانی به واحدها در استان، تسهیلات از سوی بانکها پرداخت شده وتا پایان سال امید ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار