مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی؛
تابناک: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به شعار هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت برای سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: قرارگاه استانی به نام قرارگاه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام تشکیل می شود.
کد خبر: ۳۰۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 28 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در نشست مطبوعاتی با عنوان "سوگواره بصیرت عاشورایی" با اشاره به اقدامات لازم‌الاجراء و ستادی سوگواره‌ بصیرت عاشورایی اظهار داشت: قرار بر این شد تا قرارگاه استانی به نام قرارگاه «حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام » به ریاست مدیرکل استان و دبیری معاون فرهنگی و اجتماعی و عضویت روابط عمومی، حراست، بازرسی، توسعه مدیریت، امور اوقافی، اداره تحقیق، فناوری، بهره‌وری اقتصادی، سرگروه اعزام مبلغ جهت برنامه‌ریزی، فعال‌سازی و نظارت بر حُسن اجرای طرح و  اعزام تیم های بازرسی میدانی از نحوه اجرای طرح بصیرت عاشورایی تشکیل شود.

وی افزود: تشکیل ستاد اجرایی در شهرستان‌ها به ریاست رئیس اداره و عضویت کارشناسان مرتبط با قرارگاه استانی و همچنین استفاده از ظرفیت هیأت امناء و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص  از دیگر اقدامت در راستای اجرای سوگواره بصیرت عاشورایی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به شعار درنظر گرفته شده برای سوگواره سال 95 گفت: با توجه به لزوم تقویت باورهای دینی و پاسداری و جانفشانی در راه آرمان های دینی، شعار (انی احامی ابدا عن دینی) به عنوان شعار اصلی و محوری سوگواره بصیرت عاشورایی اعلام می گردد؛ لذا لازم است این شعار با ترجمه آن ( هرگز از یاری دینم دست برنخواهم داشت) بصورت گسترده چاپ و در بقاع متبرکه نصب گردد و سخنرانان و مداحان نیز این شعار را مورد استفاده قرار دهند، همچنین در صورت امکان بصورت سربند و پرچم تهیه و در اختیار عموم عزاداران حسینی قرار گیرد.

حجت الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: همچنین در این بخشنامه تاکید شد تا نسبت به فعال سازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات کل و ادارات اجرایی شهرستانها  و تشکیل گروه های امر به معروف و نهی از منکر متشکل از خواهران و برادران مومن و متعهد با شعار "تذکر لسانی وظیفه همگانی" اقدامات لازم صورت پذیرد.

وی با اشاره به برنامه های لازم الاجرا ویژه ماه محرم الحرام گفت: برنامه های لازم الاجرا در ماه محرم از طرف اوقاف و امور خیریه شامل برگزاری تجمع بزرگ «لبیک یا حسین علیه‌السلام»، ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی (ع)، برنامه احلی من العسل (همایش نوجوانان حسینی(ع))، برنامه های روز تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) و شام غریبان، برپایی خیمه‌های معرفت در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، برگزاری همایش رهروان زینبی سلام‌الله‌علیها ویژه بانوان و برگزاری مراسم عزاداری امام سجاد(ع) است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به ورود کاروان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در روز دوم ماه محرم الحرام ه.ق که مصادف است با 13 مهر ماه 1395 ویژه برنامه ای با عنوان« لبیک یاحسین علیه‌السلام» در عصر روز سه شنبه 13 مهرماه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی (ع) گفت: همایش بین المللی شیرخوارگان حسینی در روز جمعه16 مهرماه 1395مصادف با پنجم  ماه محرم الحرام برگزار می‌شود که در راستای برگزاری بهتر این همایش ضروری است جلسات هماهنگی با سازمان تبلیغات اسلامی، هیئآت مذهبی، هیات امنای بقاع متبرکه و مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین همایش احلی من العسل توسط دانش آموزان سراسر کشور با همکاری  ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور برگزار میگردد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری حضرت سید الساجدین علیه السلام گفت : مراسم عزاداری حضرت سید الساجدین علیه السلام که مصادف است با شب سوم شهادت امام حسین علیه السلام و یاران وفادارشان (جمعه 23‏‏/7‏‏/95) درآستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حسینی اراکی با اشاره به ویژه‌ برنامه های ماه صفرالمظفر گفت: همایش نهضت بیداری با خطبه های علوی، مراسم اربعین حسینی علیه‌السلام و تجمع «لبیک یا رسول‌ الله ‌صلی‌ الله ‌علیه ‌و آله ‌و سلم از ویژه برنامه هایی است که برای گرامیداشت این ماه درنظر گرفتیم.

وی افزود: تعداد 125 مبلغ اعزامی برای برگزاری این مراسمات داریم که 35 مبلغ برادر از قم و 45 مبلغ برادر بومی هستند، همچنین برای اولین بار تعداد 50 مبلغ خواهر به منظور پاسخگویی مسائل شرعی و غیره به این مراسمات اعزام می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به برنامه های دهه اول محرم گفت: تعداد 32 دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، 27 نمایشگاه فرهنگی، 31 ایستگاه همه واقف باشیم و تعداد 22 خیمه معرفت در این دهه برپا می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: در 56 بقعه نماز ظهر و عصر عاشورا، 70 دسته حرکت هیات و دستجات به سمت بقاع متبرکه و 56 مراسم شام غریبان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مراسمات سوم امام حسین(ع) گفت: در تعداد 21 بقعه مراسم ختم قرآن و محفل انس با قرآن کریم و همچنین در 52 بقعه مراسم عزاداری حضرت سیدالساجدین برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است در 45 بقعه در طول دهه ماه محرم اطعام صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار