باحضور رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران؛
فرمانده سپاه ناحیه اراک از برگزاری ویژه برنامه نقدی بر سیاست های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی عصر پهلوی با حضور رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران در اراک خبر داد.
کد خبر: ۲۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸ 05 February 2015
محمدرضا رضایی بااشاره به اهمیت وجایگاه انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران که در بهمن ماه سال 57 متولد شد، در عین داشتن اهداف سیاسی و اجتماعی، نگاه خاصی به تمدن و جهان بینی اسلامی داشت.

وی افزود: این رویداد در بیداری مسلمانان جهان و نوزایی باورهای دینی نقش عمده ای داشته و از منظر امام راحل(ره) مفهوم صدور انقلاب در واقع انتقال ارزش‌های معنوی و الهی آن و رساندن این رسالت به گوش جهانیان از طریق استفاده از امکانات و ابزارهای پیام‌رسانی است که باید این هدف با استفاده از راهکارهای موجود مانند دعوت و تبیین مفاهیم و معارف اسلامی در جهان، معرفی و تبیین فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی، تقویت وحدت امت اسلامی، احیاء و ترویج روزافزون فرهنگ اهل بیت (ع) تحقق یابد.

رضایی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه سال 57 سر منشأ تحولات عظیمی در منطقه و جهان گردیده و تأثیرات شگرف بین المللی را به دنبال داشته و انقلابی که با تکیه بر ایمان و باورهای اسلامی و با شعار نه شرقی، نه غربی رژیم خودکامه ی شاه را سرنگون کرد و حکومت جمهوری اسلامی را در این سرزمین محقق ساخت.

فرمانده سپاه ناحیه اراک خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین و عظیم ترین رویدادهای قرن معاصر، دارای برکات و نتایج بسیار بزرگ و درخشانی در ایران و جهان بود چراکه انقلاب اسلامی ایران تأثیرات زیادی در بیداری مسلمانان جهان و احیاء باورهای دینی داشت.

رضایی افزود: انقلاب اسلامی ایران در سال1357، نقطه عطف تاریخی و سرآغاز دوران جدیدی در تاریخ جهان است چراکه این انقلاب، پایان دهنده دوران فرودستی و تحقیر شرق و دنیای اسلام در برابر استعمار و سلطه گری غرب و آغازگر عصر بیداری، خودباوری و بازگشت به خویشتن اسلامی مسلمانان بوده است.

وی افزود: خیزش‌های انقلابی موسوم به «بیداری اسلامی» با الگو قرار دادن انقلاب اسلامی ایران و یک هم ذات پنداری، در راستای شکل گیری یک خاورمیانه جدید با محوریت ایران اسلامی قرار دارد که در جهت ایفاء نقش طبیعی خود به عنوان «بهترین امت» تلاش می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک بااشاره به برگزاری ویژه برنامه "نقدی بر سیاست‌های پهلوی" در اراک گفت: ویژه برنامه نقدی بر سیاست های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی عصر پهلوی با تلاش پایگاه مقاومت بسیج و مسجد امام خمینی(ره) اراک، پنجشنبه 16بهمن ماه و بعد از نماز مغرب و عشا با حضور "موسی حقانی" رئیس موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران برگزار می شود.

رضایی خاطر نشان کرد: این ویژه برنامه با رویکرد پهلوی آنچه که بود، آنچه که می خواهند نشان دهند با حضور اقشار مختلف مردمی و همزمان با ایام خجسته و مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برگزاری این گونه برنامه ها سبب معرفی روزافزون انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن و نیز بیان خیانت های طاغوت پهلوی به کشور ایران و مردم آن دارد و سبب آشنایی بیش از پیش نسل جوان و نوجوان با انقلاب اسلامی ایران و زمینه های پیدایش آن می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار