رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور؛
تابناک: رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با تأکید بر اینکه این سازمان قدرت مقابله با صنایع آلاینده را دارد از پیگیری تخصیص مبالغ آلایندگی برای رفع آلایندگی صنایع خبر داد.
کد خبر: ۲۹۴۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹ 12 September 2016

‌به گزارش تابناک از استان مرکزی، معصومه ابتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ‌در پاسخ به این سوال که با توجه به خروج پتروشیمی شازند از لیست صنایع آلاینده و نبود سنجش آلاینده فلر در لیست استانداردهای تعیین و تشخیص صنعت آلاینده آیا در استانداردهای منظور شده نقص وجود دارد گفت: وجود نقص استاندارد امری امکانپذیر است، اما در هر صورت ما موظف به اجرای مصوبه دولت هستیم.

وی ادامه داد: البته این استانداردها می‌تواند مورد بازنگری قرار گیرد و قابل بازنگری و اصلاح است و هر زمانی که نیاز به این بازنگری باشد این اقدام صورت می‌گیرد.

ابتکار همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به آلودگی‌های زیست‌محیطی صنایع در استان مرکزی و نیاز به فیلتراسیون مناسب این موضوع تا چه حد از طریق این سازمان مورد پیگیری قرار می‌گیرد عنوان کرد: سال گذشته بحث مربوط به صنایع مورد بازنگری کامل قرار گرفت استانداردها و ضوابط برای خروجی صنایع تعیین شد و دولت به صورت مفصل در خصوص این قضیه کار انجام داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود: ضوابط جدید مربوط به آلاینده‌های هوا و خروجی صنایع که بر اساس این پیگیری‌ها تعیین شده هم‌اکنون در کشور اجرا می‌شود.

وی در مورد قدرت محیط زیست برای اجرای ضوابط تعیین شده در برابر صنایع قدرتمند گفت: قطعا سازمان حفاظت از محیط زیست این قدرت را دارد و صنایع را وادار به اجرای این ضوابط کرده و می‌کند و در رابطه با شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) و وضعیت پیش آمده موضوع مربوط به تغییر مصوبه در دولت قبل است.

ابتکار اظهار کرد: دولت نهم مصوبه دولت هشتم که ایرالکو را ملزم به حذف دیگ‌ قدیمی در برابر دیگ جدید کرده بود را تغییر داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در پاسخ به این سوال که برنامه‌ای برای استفاده بهینه از عوارض آلایندگی و تخصیص این مبالغ به رفع آلایندگی صنایع در دستور کار است یا خیر؟ افزود: برای این مورد پیشنهاد تخصیص بخشی از مبالغ عوارض آلایندگی به صندوق ملی حفاظت محیط زیست جهت رفع آلایندگی صنایع آلاینده داده شده و این موضوع پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار