تابناک: رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی گفت: تغییر ناگهانی مدیریت ورزش و جوانان استان مرکزی از سوی مدیریت استان، که بر خلاف توافقات قبلی در زمینه نحوه تعامل با مجمع نمایندگان استان اتفاق افتاده است، مورد اعتراض نمایندگان استان قرار گرفت.
کد خبر: ۲۹۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱ 09 September 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به اینکه بی‌شک این حرکت در جهت ایجاد تفرقه بین نمایندگان استان انجام شده، اظهار کرد: در حالی که مجمع نمایندگان، معاونت پارلمانی وزارت ورزش و جوانان و استاندار مرکزی به این تعامل رسیده بودند که مدیریت کنونی تربیت بدنی استان که تا یک ماه دیگر به بازنشستگی می‌رسد در پست سازمانی خود باقی بماند، طی دو روز گذشته متوجه شدیم که بدون اطلاع و هماهنگی و بر اساس نظر وزارت ورزش و جوانان و مدیریت استان این تغییر نابهنگام اتفاق افتاده و یک نفر را به عنوان سرپرست اداره کل تربیت بدنی استان قرار دادند و این حرکت که بر خلاف توافق قبلی ایجاد شده بود، مورد اعتراض مجمع نمایندگان استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه همه نمایندگان نسبت به عملکرد حوزه ورزش و جوانان اعتراض داشتند و اعتراض آنها شخصی نبوده و بر اساس صحبت‌های مردم و کارشناسان این حوزه بوده است، ادامه داد: اعتراض نمایندگان نسبت به این بوده که ما در حوزه ورزش نتوانستیم آنچنان که شایسته هستیم در سطح کشوری و بین‌المللی مقبولیت داشته باشیم و هم اینکه ورزش در تمامی سطوح و در شهرهای مختلف استان مشکلات عدیده‌ای دارد که نیاز به مدیریت قوی و برنامه‌دار است.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی بیان کرد: البته عملکرد ضعیف این حوزه و مشکلات موجود منتج از دو علت است که یکی کمبود منابع مالی است که باید مدیریت ورزش آن را پیگیری می‌کرد و دوم مدیریت ضعیف حاکم بر استان بوده است، لذا با توجه به عملکرد ضعیف حوزه ورزش در استان و جایگاه نظارتی نمایندگان استان و خواسته‌ها و انتظارات مردم از اداره ورزش و جوانان مجمع نمایندگان استان پیشنهاد تغییر مدیریت استان را داد.

حسینی یادآور شد: با توجه به صحبت‌ها و تعاملی که با مدیریت استان و وزارت ورزش و جوانان انجام شد، معاون پارلمانی وزارت ورزش با توجه به اینکه مدیریت ورزش تا بازنشستگی یک ماه زمان دارد از مجمع نمایندگان خواست صبر پیشه کنند و نمایندگان هم به این خواسته انسانی توجه کرده و قبول کردند تا این شرایط تا پایان یک ماه ادامه پیدا کند و در این فاصله زمانی، هم مدیریت استان و هم مجمع نمایندگان در یک تعامل و همفکری یک فرد شایسته را برای این پست انتخاب کنند.

وی تصریح کرد: اما در این فاصله کوتاه که در حال پیدا کردن گزینه مورد نظر بودیم و با چند نفر مشورت و دیدار داشتیم، متوجه شدیم که بر اساس نظر مدیریت استان و وزارت ورزش و جوانان اتفاق دیگری افتاد و حکم سرپرستی محسن غفاری برای این پست زده شد که با اعتراض نمایندگان همراه شد.

وی با اشاره به اینکه پیگیری این موضوع از سوی نمایندگان به بنده محول شد افزود: به همین منظور با معاونت سیاسی استانداری، استاندار و معاونت پارلمانی وزارت ورزش و جوانان موضوع را دنبال کردم و در نتیجه در مقابل این کار انجام شده قرار شد با همان روند فکری به مدیریت کنونی ورزش استان یک ماه مرخصی داده و برای یک ماه محسن غفاری که هم‌اکنون معاون مالی و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان است، امور جاری این اداره کل را سرپرستی کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با تاکید بر اینکه مجمع نمایندگان این نوع عملکرد در نصب و عزل مدیران را پسندیده نمی‌داند و با صحبت‌ها و توافقاتی که انجام شده بود مغایر می‌داند، گفت: هم استاندار و هم خادم قبول دارند که محسن غفاری به هیچ وجه شرایط مدیریت ورزش و جوانان استان را ندارد و تنها برای انجام امور تا تعیین مدیر جدید مورد نظر سرپرست خواهد بود که بیان این موضوع کمی فضای موجود را در بین نمایندگان تلطیف کرد.

حسینی با اشاره به صحبت‌هایی که از گوشه و کنار مبنی بر اینکه در این جابجایی و تغییر مدیریتی یکی از نمایندگان با وزارت ورزش و استاندار رایزنی کرده، شنیده می‌شود، اظهار کرد: در اینجا اعلام می‌کنم که مجمع نمایندگان با اصل تغییر مدیریت ورزش و جوانان موافق بوده ولی نحوه اقدام اخیر مورد اعتراض مجمع نمایندگان می‌باشد و ما نباید اجازه دهیم که کسی وحدت مجمع نمایندگان را بر هم بزند.

وی ادامه داد: به هر صورت این نوع عملکرد که با سرعت و بدون هماهنگی انجام شد مورد سؤال مجمع نمایندگان بود و نمایندگان مردم استان در مجلس به یک نوعی این حرکت را پسندیده نمی‌دانند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی افزود: امیدواریم که مدیریت استان و جامعه ورزش و مجمع نمایندگان در این یک ماهه فردی لایق و شایسته به جز محسن غفاری را پیدا کنند که هم بتواند انتظارات و خواسته‌های مردم را پاسخ بگوید و هم در چارچوب قوانین و مقررات اقدامات خاص و در حد انتظار را انجام دهد.

حسینی بیان کرد: اینکه می‌گویند برای تغییر مدیریت ورزش یکی از نمایندگان فشار آورده و استاندار هم قبول کرده، می‌تواند تأثیر منفی بر وحدت مجمع نمایندگان داشته باشد که باید بگویم حتی اگر یک نفر از نمایندگان علی‌رغم توافقات و سیاست‌های کلان مجمع نمایندگان هم این کار را انجام داده باشد، به دلیل اینکه نمی‌خواهیم بین مجمع نمایندگان استان تفرقه بیفتد ما از وی حمایت می‌کنیم، اما امیدواریم همچون این دوره کوتاه چند ماهه گذشته مجمع نمایندگان حکم واحد داشته و همه نمایندگان عضو مجمع نسبت به تفرقه‌اندازان هوشیار باشند.

وی تاکید کرد: قطعاً برای نمایندگان و مردم عزیز استان وحدت ارزشمندتر و مفیدتر است تا اینکه اجازه دهیم برای چنین حرکتی یک نفر بخواهد در این جمع ما تفرقه بیندازد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
آقای حسینی متاسفم ''برای شما قدر زر زرگربداندقدرگوهرگوهری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار