نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛
تابناک: سید مهدی مقدسی با بیان اینکه جامعه کارگری و اتاق فکر کارگری باید پویا و فعال باشند گفت: به علت افزایش قراردادهای موقت متاسفانه بهره وری کاهش پیدا کرد است باید امنیت شغلی و اطمینان به آینده برای کارگر تامین شود تا آرامش به جامعه کارگری برگردد.
کد خبر: ۲۹۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 08 September 2016

به گزارش تابناک از استان مرکزی، سید مهدی مقدسی، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه دبیر اجرایی جدید خانه کارگر اراک با گرامیداشت یاد و خاره شهدای هفدهم شهریور، شهدای منا و شهدای جامعه کارگری، در رابطه با معرفی استان مرکزی به عنوان یک قطب مهم صنعتی کشور گفت: استان مرکزی یک استان صنعتی است که جامعه کارگری باید در آن تاثیر گذار باشند پیامی که این جلسه می تواند داشته باشد این است که تشکل های کارگری برای اینکه تاثیرگذاری مطلوبی در ابعاد مختلف داشته باشند باید انسجام و همدلی داشته باشند.

مقدسی در ادامه گفت: اختلاف نظر امری طبیعی است اما ما باید ظرفیت سازی کنیم ما اهداف مشترکی داریم لذا نمایندگان باید با هم وحدت و همدلی داشته باشند و شما نیز اگر می خواهید تاثیرگذار باشید و از حقوق کارگران دفاع کنید با از تمام ظرفیت ها بدون تنگ نظری و خصومت شخصی عمل کنید تا موفق شوید و در حال حاضر با وجود مشکلات اساسی ای که در استان وجود دارد توجه ویژه مسدولین را می طلبد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مسئولین باید نگاهشان به جامعه کارگری عوض شود، ظرفیت جامعه کارگری امروز خیلی متفاوت است، پیشنهادات کارگران نشان دهنده افکار بلند آنان است و جامعه کارگری نیز باید قابلیت های خود را بیشتر نشان دهند.

مقدسی در ارائه پیشنهادی گفت: باید اتاق های فکری تشکیل شود و جامعه کارگری و اتاق فکر کارگری باید پویا و فعال باشد در هر لایحه و هر طرحی شما می توانید پیشنهادات موثر خود را به ما ارئه دهید تا از آنها استفاده شود زیرا شما مسائل اقتصادی و سایر مسائل دیگر را با گوشت و پوست خود درک می کنید و به آنها واقف ترید.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب با اشاره به استفاده از نیروی متخصص در بنگاه های اقتصادی گفت: سعی کنید بنگاه های اقتصادی را با نگاه اقتصادی اداره کنید زیرا این امانتی است در دست شما که مجموعه بزرگی در کشور در آن ذی نفع می باشند ما از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی انتظار داریم  نگرشی جدید و تحولی در سازمانهای بازنشستگی داشته باشند و برای صندوق ها نیز برنامه ریزی ویژه ای داشته باشند.

وی افزود: ما باید ارتباط میان جامعه کارفرما و کارگر طوری ایجاد کنیم که اقتصاد ما رونق پیدا کند و اثربخش باشد.

مقدسی با اشاره به قراردادهای موقت گفت: به علت افزایش قراردادهای موقت متاسفانه بهره وری کاهش پیدا کرده لذا باید وزارت کار و امور اجتماعی با توجه به وجود مواردی که سالهاست در آیین نامه کار تغیری پیدا نکرده اند مرز مشخصی ایجاد شود تا مورد سوء استفاده قرار نگیرند و برداشت خلاف قانونی صورت نگیرد. باید امنیت شغلی و اطمینان به آینده برای کارگر تامین شود تا آرامش به جامعه کارگری برگردد به همان صورتی که عامل موثر در کشورهای موفق نیز، کاهش دغدغه های فکری نیروی انسانی می باشد.

انتهای پیام/ک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار