رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی گفت: پیست اسکی قوچان تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۲۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۵ 26 April 2015
به گزارش تابناک خراسان رضویعلیرضا مختار‌زاده در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: تقویم اجرایی مسابقات فدراسیون در آذر ماه و در ایام زمستان ارسال می‌شود تا از آن طریق بتوان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای مسابقات کشوری و تیم ملی انجام داد که خوشبختانه خراسان‌رضوی همه ساله یکی از اصلی‌ترین هیئت‌های بر‌تر در زمینه مسابقات کشوری است.

رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی افزود: هفته گذشته جلسه‌ای با اعضا هیئت اسکی خراسان رضوی داشتیم تا بتوانیم از آن طریق مشکلات موجود در هیئت اسکی خراسان رضوی را بررسی و مرتفع سازیم که در این جلسه نتایج خوبی حاصل شد؛ در‌‌ همان جلسه برخی از برنامه‌های امسال اسکی خراسان رضوی مورد بحث و تبادل نظرات قرار گرفت.

مختار‌زاده با بیان اینکه تا پایان سال جلسات مختلفی در جهت رفع چالش‌های اسکی خراسان رضوی در هیئت استان برگزار می‌شود گفت: براساس آنچه که امسال در دستور کار هیئت اسکی خراسان رضوی قرار گرفته توجه ویژه به دانش آموزان و رده‌های پایه یکی از اولویت‌های اصلی این هیئت است.

وی تصریح کرد: براساس کلیاتی که امسال در هیئت استان مصوب شده دوره آموزش مربی‌گری درجه سه در سطح استان برگزار و از علاقه‌مندان به داوری در این رشته دعوت به عمل می‌آید تا بتوانند اطلاعات خود را در زمینه داوری اسکی افزایش داده و از این طریق نیز بتوانند به هر نحوی شده کمکی به هیئت اسکی خراسان رضوی داشته باشند.

رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی گفت: برای استعدادیابی آنچه که در نظر گرفته‌ایم این است که طرح‌های استعدادیابی را بیشتر در افراد بومی نزدیک به پیست «شیرباد» اجرایی سازیم چرا که این افراد به نوعی از نظر آمادگی بدنی سطح قدرت بدنیشان بسیار بالا‌تر است اما این مهم به این معنی نیست که طرح‌های استعدادیابی برای تمامی افراد به ویژه دانش آموزان صورت نگیرد.

مختار‌زاده گفت: براساس آنچه که مدنظر قرار گرفته به دنبال این هستیم که با همکاری اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی بانک لوازم اسکی در خراسان رضوی ایجاد کنیم چرا که چندین سال است یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های اسکی استان نداشتن بانک لوازم اسکی یا‌‌ همان انبار لوازم اسکی است که امیدواریم با همکاری اداره کل ورزش استان این مهم برطرف شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه در پیست «شیرباد» امکاناتی برای اجرای طرح‌های استعدادیابی و وسایل کمک آموزشی انجام نشده؛ چرا که اگر بانک لوازم اسکی در خراسان رضوی مورد بهره برداری قرار گیرد بسیاری از این مسائل نیز به طور کل برطرف می‌شود.

رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که امسال برای اسکی در استان مدنظر قرار داده‌ایم افزایش آموزش‌های همگانی به ویژه پیست شیر باد است که خوشبختانه هم اکنون برنامه ریزی آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون به دنبال افزایش تعامل با مخابرات خراسان رضوی هستیم گفت: امسال مهم‌ترین برنامه هیئت استان این است که بتوانیم با مخابرات ارتباطی برقرار سازیم و در مسیر پیست «شیرباد» پایگاه دکل مخابراتی مستقر شود تا بتوان از این طریق مشکلات موجود در زمینه آنتن دهی خطوط برطرف سازیم.

رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی بیان کرد: متاسفانه از روستای دولت آباد تا پیست شیرباد به طول 18 کیلومتر هیچ گونه دکل مخابراتی وجود ندارد و اگر حادثه‌ای در طول مسیر دولت آباد به شیرباد و یا درون پیست به وجود آید هیچ دسترسی به خارج وجود ندارد.

مختار‌زاده گفت: برای برگزاری مسابقات کشوری ابتدا باید مشکلات موجود برطرف شود؛ با توجه به اینکه خراسان رضوی تنها دارای پیست «شیرباد» است مهم‌ترین مشکل دسترسی سخت و وضعیت نامناسب جاده پیست شیرباد است که از سال گذشته وعده تعمیر این جاده را داده‌اند اما تاکنون کاری صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: یکی از مسائلی که در بحث حامیان مالی وجود دارد این است که تا زمانی که بحث معافیت‌های مالی ورزشی وجود داشت این مهم سبب افزایش حضور حامیان مالی در تمامی رشته‌های ورزشی به ویژه اسکی شده بود اما پس از این مهم نیز این مسئله سبب کاهش حضور حامیان مالی در تمامی رشته‌های ورزشی شد.

رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه اسکی خراسان رضوی از روزهای اوج خود تا حدودی فاصله گرفته است گفت: فتانه رضوانی از جمله اسکی بازان خراسان رضوی بود که توانست حتی تا مرحله انتخابی المپیک پیش رود اما به علت مشکلاتی که وجود داشت این اسکی باز دیگر نتوانست در المپیک زمستانی بخش بانوان حضور پیدا کند و از این مسابقات کناره گیری کرد.

مختارزاده گفت: هم اکنون برای تیم ملی در حال آماده کردن مهسا یارخدا هستیم که امیدواریم بتوانیم در مسابقات زمستانه سال آینده حداقل یک بازیکن در ترکیب تیم ملی و مسابقات المپیک زمستانه از خراسان رضوی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر از خراسان رضوی مهسا یارخواه در تیم ملی حضور دارد و در تورنمنت‌های خارجی حضور پیدا می‌کند، در بخش نونهالان و نوجوانان پسر از خراسان رضوی امیر رضا حسینی حضور دارد که تمام تلاشمان بر این است در بخش پسران نیز حداقل یک نفر دیگر از خراسان رضوی حضور داشته باشد.

رئیس هیئت اسکی خراسان رضوی گفت: در اسفند ماه سال گذشته مانور اسکی در ارتقاعات شهرستان قوچان با همکاری شورای شهر این شهرستان برگزار کردیم که براساس مشاهدات صورت گرفته تصمیم بر این گرفته شد که یک پیست اسکی در ارتفاعات قوچان با سرمایه گذاری شورای شهرستان تا پایان سال مورد بهره برداری قرار دهیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار