در پی اعتراض کارگران شهرداری تفرش به عدم پرداخت حقوق؛
تابناک: شهردار تفرش گفت: با مساعدت مسئولان استان علی رغم وضعیت نامناسب شهرداری تفرش از نظر مالی در روزهای آینده بخشی از مطالبات زحمت کشان شهرداری پرداخت می شود.
کد خبر: ۲۷۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶ 08 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، کارگران و زحمت کشان شهرداری تفرش که عیدی خود را در قالب چک از شرکت پیمانکار دریافت کرده بودند در موعد مقرر با مراجعه به بانک برای دریافت مطالبات خود با پاسخ منفی مدیران بانک و عدم موجودی کافی صادر کننده چک مواجه شده اند کارگران و زحمت کشان شهرداری تفرش که قریب به چهار ماه است حق الزحمه خود را دریافت نکرده اند در روزهای گذشته با مراجعه به شهرداری صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان رساندند.

میثم صابری شهردار تفرش در خصوص اتفاقات رخ داده برای کارگران و زحمت کشان شهرداری تفرش گفت: در خصوص چک های برگشتی نیروهای شرکتی شهرداری تفرش هشدار داده بودیم که چک از شرکت پیمانکار دریافت نکنند اما متاسفانه این امر رخ نداد و امروز شاهد برگشت خوردن چک ها و نارضایتی نیروها هستیم.

شهردار تفرش در خصوص حقوق معوقه کارگران و زحمت کشان شهرداری گفت: کاهش اعتبارات شهرداری که علت اصلی عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران است دارای چندین دلیل است اول آن که به دلیل رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانه ها شاهد کاهش چشمگیر اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده بودیم  که همه ساله از طریق کارخانه ها به شهرداری پرداخت میشد.

وی ادامه داد: دومین دلیل کاهش اعتبارات شهرداری کاهش تقاضا برای دریافت پروانه ساختمانی است که علی رغم اینکه سیاست های تشویقی اعمال شده است اما در تفرش ساخت و ساز صورت نمی گیرد و این امر باعث ایجاد مشکلات زیادی برای شهرداری شده است.

صابری با اشاره با بیان اینکه شهرداری ها نهاد های عمومی غیردولتی هستند خاطر نشان کرد: وقتی شهروند ما اوضاع و احوال اقتصادی نامناسبی دارد و حتی قادر به پرداخت عوارض سالانه خود نیست توقع ساخت و ساز در چنین شرایطی کاملا غیر معقول است.

شهردار تفرش هزینه های جاری شهرداری را بسیار بالا دانست و اظهار کرد: در تفرش بنگاه اقتصادی همچون کارخانه های بزرگ، معادن و درآمدهای مستمر وجود ندارد و از محل اعتبارات استانی نیز مبلغ 150 میلیون تومان به شهرداری اختصاص یافته است که این مبلغ در مقابل هزینه های شهرداری بسیار کم و محدود است.

وی افزود: اعتبارات استانی که برای شهرداری ها در نظر گرفته می شود تنها باید در ردیف بودجه خاص خود شامل بخش های عمرانی، بهبود وضعیت عبور مرور و خدمات شهری است هزینه شود.

صابری ضمن بیان این نکته که در سال گذشته اعتبارات ماده 180 شهرداری تفرش مبلغی در حدود 485  میلیون تومان بوده است که درصد تخصیص آن صفر بوده است گفت: اعتبارات ماده 180 که سازمان مدیریت در نظر می گیرد باید از خزانه کل به خزانه استان انتقال داده شود و بعد از آن به شهرداری تخصیص داده شود.

وی افزود: مبلغ 720 میلیون تومان برای شهرداری در نظر گرفته شده است این اعتبارات معمولا در پایان سال تخصیص داده می شوند و به حساب خزانه واریز میشود لذا تنها بر روی کاغذ این اعتبارات برای شهرداری در نظر گرفته شده و تا این لحظه شهرداری پولی از این اعتبارات دریافت نکرده است.

شهردار تفرش از برگزاری جلسه با مدیران ارشد استان در خصوص کمک به رفع مشکل شهرداری خبر داد و گفت: با  کمک های معاونت عمرانی استانداری مرکزی مساعده ای به حساب شهرداری واریز شده است و در طی روزهای آینده به کارگران پرداخت می شود و تا حدودی مشکل پرداخت معوقات را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار