فرمانده انتظامی استان مرکزی خبرداد؛
تابناک: فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به کشف سرقت‌ها توسط نیروهای پلیس در استان نسبت به چهار ماه اول سال گذشته اعلام کرد 87 درصد افزایش در این حوزه داشته‌ایم.
کد خبر: ۲۷۴۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 08 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی پیش از ظهر امروز در دیدار با اصحاب رسانه و تجلیل از مقام خبرنگاران با اشاره به مشکلات شغل خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاری از حرفه‌های پرخطر جامعه محسوب می‌شود، خبرنگاران به عنوان چشم بینا، گوش شنوا و زبان مردم هستند.

وی افزود: سرعت عمل یک رکن مهم در عرصه خبر است ولی این سرعت نباید موجب این شود تا در انتقال آمارها خطایی رخ دهد که دستگاه مورد نظر دچار مشکل شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به آمار سرقت در 4 ماهه اول سال گفت: در این مدت سه هزار و 670 فقره سرقت در این استان به وقوع پیوسته که از این تعداد سه هزار و 187 فقره کشف شده است و همچنین آمار سرقت نسبت به سال قبل 6 درصد کاهش داشته است.

سرهنگ عزیزی خاطرنشان کرد: کشف سرقت‌ها توسط نیروهای پلیس در استان نسبت به چهار ماه اول سال گذشته 87 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به آمار سرقت‌های مسلحانه در استان گفت: سرقت مسلحانه در این مدت در استان مرکزی نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد و سرقت احشام 3 درصد کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: بحث نزاع و درگیری در چهار ماه اول امسال در این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافت و این مهم یکی از دغدغه ها و نگرانی های حوزه انتظامی است.

وی عنوان کرد: نزاع و درگیری های دسته جمعی در این مدت 106 فقره بوده در حالیکه آمار این بخش در مدت مشابه سال قبل 88 فقره بوده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: در چهار ماه اول امسال یک هزار و 719 گرم انواع موادمخدر در این استان کشف و ضبط شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

سرهنگ عزیزی گفت: در این مدت 11 مورد قتل در استان مرکزی به وقوع پیوسته و این آمار در چهار ماه اول سال گذشته پنج مورد بوده و بیانگر افزایش 120 درصدی است.

وی اظهار کرد: 9 مورد از قتل های صورت گرفته امسال این استان تاکنون کشف شده که میزان کشف قتل ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: در چهار ماه اول امسال 11 میلیارد و 969 میلیون تومان کالای قاچاق در این استان کشف و ضبط شده است که این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل 151 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ عزیزی گفت: در این مدت، 87 فقره جرایم سایبری در این استان به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 32 نفر بر اثر حوادث رانندگی دورن شهری و 140 نفر بر اثر حوادث رانندگی برون شهری در این استان جان خود را از دست داده اند که در مجموع کشته شدگان این حوادث نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی افزود: کشته شدگان حوادث رانندگی درون شهری این استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 19 درصد و برون شهری پنج درصد افزایش یافته است.

سرهنگ عزیزی تصریح کرد: توقیف هفت هزار و 902 دستگاه خودرو، هفت هزار و 995 دستگاه موتورسیکلت، افزایش سه درصدی تماس مردم با پلیس 110، افزایش6 درصدی تماس های منجر به عملیات و اجرای 48 مرحله پاکسازی مناطق آلوده از دیگر اقدام های صورت گرفته در چهار ماه اول امسال بوده است.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار