اعضا شبکه محیط زیست استان مرکزی؛
تابناک: با توجه به برگزاری جلسه مشترک شهردار اراک با نمایندگان شبکه محیط زیست روشن شد که در حادثه قطع درختان انتهای خیابان هپکو شهرداری بی تقصیر است و ادامه بررسی این موضوع باید از طریق شورای شهر و اعضای کمیسون ماده هفت پیگیری شود.
کد خبر: ۲۷۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۲:۰۲ 07 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، در پی قطع درختان انتهای خیابان جهاد(هپکو) و اعتراضات مردمی ظهر امروز جلسه‌ای بین شهردار اراک و نمایندگان شبکه محیط زیست برگزار شد.

در این جلسه که خبرنگاران در حدود یک ساعت پشت درهای بسته حضور داشتند و در انتهای جلسه به اعضای اصلی جلسه پیوستند مباحثی مطرح شد که منتخبان شبکه محیط زیست استان مرکزی قانع شدند که در خصوص قطع درختان انتهای خیابان هپکو شهردار و مجموعه شهرداری تقصیری نداشته‌اند و باید ادامه بررسی  این موضوع را از طریق شورای شهر و اعضا کمیسیون ماده هفت(کمیسیون قطع اشجار) پیگیری کنند.

محمد ابراهیم عباسی شهردار اراک با اشاره به صدور مجوز از کمیسیون ماده هفت به منظور اجرای عملیات عمرانی انتهای خیابان جهاد(هپکو) اظهار داشت: با وجود داشتن مجوز کمیسیون ماده هفت قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهری، قطع این درختان در این مسیر متوقف شده است.

وی افزود: اجرای این طرح شهری در پنجم اسفندماه 94 مصوب و در راستای این طرح 200 درخت در روزهای سرد جا به جا و به مکان های دیگر منتقل، تعدادی قطع و مابقی نیز با هدف حفظ محیط زیست جا به جا می‌شوند.

شهردار با اشاره شرایط کمیسیون ماده هفت در راستای قطع درختان گفت: بر اساس کمیسیون ماده هفت قانون حفظ و گسترش فضای سبز شهری، باید به ازای درختان قطع شده در این مسیر دو برابر نهال در مکان‌های دیگر کاشته شود که شهرداری در 4 ماه نخست امسال، بیش از 25 هزار نهال کاشته است.

عباسی خاطرنشان کرد:  در راستای اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح میدان ورزش باید 520 درخت از این مسیر جابه جا شود که به منظور حفظ درختان موجود در این مسیر، نشستی با پیمانکار پروژه برگزار می‌شود و در صورتی که تاخیر در عملیات طرح تا فصل سرما با خسارت همراه نباشد، جابه جایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مشکلات احتمالی در حفظ درختان در اجرای این پروژه گفت: اگر توقف پروژه به شهروندان و شهر از نظر پرداخت خسارت به پیمانکار آسیب جدی وارد نکند پروژه تا زمان رسیدن به فصل مناسب جابه‌جایی درختان متوقف خواهد شد، در غیر این صورت با توجه به دارا بودن مجوز کمیسیون ماده هفت در زمینه قطع درختان باقی‌مانده در سر راه اجرای این پروژه مجبور به قطع درختان خواهیم بود.

حمید اخوان رئیس شبکه محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اظهار نظر بعضی از اعضا کمیسیون ماده هفت گفت: اظهار نظر برخی مسئولان شهری در رابطه با مجوز داشتن یا نداشتن قطع درختان در اجرای این پروژه سبب شد تا یکسری ابهامات برای قطع و جابجایی درختان به وجود آید.

اخوان خاطرنشان کرد: در این جلسه برای نمایندگان شبکه محیط زیست مشخص شد که مجوز قطع و جابجایی درختان این محدوده طبق مجوز کمیسیون ماده هفت بوده است.

لازم به ذکر است که حميد اخوان از موسسه زیست محیطی(سبزانديشان)، سیاوش آقاخانی (جامعه همياران منابع طبيعی)، مهديار مطيعی زاده(سبزگستر)، کوروش بختیاری(محافظان طبيعت)، امیر عباس احمدی(طلوع سفر زاگرس) و مريم لطيفی(كيميای سبز) نمایندگان و منتخبان شبکه محیط زیست بودند که در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار