نماینده ولی فقیه در استان مرکزی؛
تابناک: خطیب نماز جمعه اراک گفت: در مقابل کسانی که قبله گاه آنها جهان غرب، اسرائیل و آمریکا است قم به واسطه فقاهت و دفاع از اسلام قبله گاه دوست داران اسلام است.
کد خبر: ۲۷۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴ 05 August 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در نماز عبادی و سیاسی جمعه با اشاره به آغاز دهه کرامت خاطر نشان کرد: اسلام بدون اهل بیت و اهل بیت بدون اسلام معنایی ندارد.

امام جمعه اراک ادامه داد: وقتی ما می گوییم پیرو اهل بیت هستیم یعنی اسلام خود را از آن ها می گیریم اسلام ما اسلام ناب محمدی است الگوی عملی ما در اسلام خاندان عصمت است که پیغمبر برای ما شاخص کرده است.

 خطیب نماز جمعه اراک با اشاره به دو ویژگی ائمه یکی عصمت و دیگری دانش اهل بیت گفت: در طول تاریخ هیچ لغزشی از 14 معصوم دیده نشده است اهل بیت در عالی ترین درجه فضیلت، کمال و انسانیت قرار دارند.

وی تاکید کرد: علم اهل بیت لدنی و ولایی است کما اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آل و سلم در خصوص امیر مومنان فرموده امام علی علیه السلام باب مدینه علم است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه ائمه اطهار از امان امام صادق علیه السلام هموار هبه قم و اهمیت این شهر اشاره کرده اند خاطر نشان کرد: قم امروز پایگاه بزرگ فقاهت، اسلام و مکتب و کانون علم و ایمان و ملجا و پناهگاه مستضعفان جهان و تکیه گاه مسلمانان راستین است.

حجت الاسلام دری نجف آبادی ضمن بیان اینکه در صحبت از قم منظور جغرافیای این شهر نیست و فرهنگ، هویت و فقاهت قم که کانون فقه آل محمد در کنار حضرت معصومه(س) است مد نظر می باشد تصریح کرد: در مقابل کسانی که قبله گاه آنها جهان غرب، آمریکا و اسرائیل است قم به اعتبار جوهر دفاع از اسلام، معنویت، اخلاق، تقوا و فضیلت به عنوان قبله گاه مرزبان مکتب اسلام و فقه شیعه مطرح است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با ذکر حدیثی از امام صادق علیه السلام که مرحوم شیخ عباس قمی در سفینه البحار آورده است قم را محل معیشت خاندان عصمت و طهارت خواند و خاطر نشان کرد: در حالی که 6 امام معصوم ما در مدینه مدفون هستند اما چراغ اهل بیت در این شهر خاموش است  و آل سعود و وهابیت خبیث حرم اهل را تخریب می کنند.

امام جمعه اراک هدف از تخریب حرم اهل بیت را مبارزه با اعتقادات مسلمانان دانست و گفت: در زمان رضا خان نیز ما شاهد مبارزه با اعتقادات مذهبی مردم بودیم که امام راحل و روحانیت مقابل دیکتاتوری رضاخان ایستادند و همچون دژ فولادی اساس اعتقادی و مذهبی مردم را حفظ کردند.

حجت الاسلام نجف آبادی با بیان اینکه در جلد 57 بحار مرحوم مجلسی در مورد قم آمده است اگر اهل قم نبودند دین ضایع می شد گفت: اگر امام عظیم الشان این ملت نبود دین ضایع می شد و امروز محافظان مرزهای اعتقادی، اخلاقی در برابر تهاجم های فرهنگی و بی بند و باری ها ایستاده اند.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار