رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک:
تابناک: رئیس شورای شهر اراک در صحن رسمی شورای اسلامی شهر اراک تاکید که در برابر آلایندگی ایرالکو سکوت نمی‌کنیم.
کد خبر: ۲۶۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶ 26 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، اسماعیل تاج آباد رییس شورای اسلامی شهر اراک در صحن رسمی شورای شهر ضمن تبریک سالروز عملیات افتخار آفرین مرصاد اظهار داشت:عمليات مرصادآخرين عمليات رزمى جمهورى اسلامى ايران در جنگ تحميلى هشت ساله در سال 67 بود کهبا حمله هوانيروز ارتش جمهوري اسلامي ايران با سرکوبي شديد منافقان به اتمام رسید و دشمنان خسارت سنگینی متحمل شدند.

وی افزود: از آن جا که در سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام وعمل قرار داریم لذا درخواست می شود در انجام فعالیت های عمرانی صرفه جویی و افزایش کیفیت را همچون گذشته مدنظر قرار دادهو هزینه ها بر اساس اولویت ها مصرف گردد همینطورضروری استاطلاع رسانی به شهروندان در خصوص عملکرد شهرداری بیش از پیش گسترش داده شود.

تاج آباد در بخش دیگری از سخنانش گفت: بحث تملک در طرح های شهری از سوی شهرداری جدی گرفته شود واین نکته مد نظر باشد که تمام طرح ها باید در موقع مقرر به اتمام برسد.
وی اظهار کرد: تملک خیابان شریعتی از اولویت های چند سال گذشته بود اما تاکنون هیچ اقدام سازنده ای در این زمینه انجام نشده و این تملک به هر قیمت باید عملیاتی شود تا تقاطع غیرهمسطح این منطقه زودتر در دسترس مردم قرار گیرد.

تاج آباد عنوان کرد: بسیاری از طرح های پیاده رو سازی، جدول گذاری ها با اصلاح برطرف می شود و نیازی به تخریب و بازسازی مجدد ندارند و در بسیاری از مناطق حاشیه شهر از آسفالت های نامرغوب استفاده شده است.
وی گفت: مقرر شده که طرح فاضلاب شهری تا پایان سال جاری به اتمام رسد اما تاکنون در این زمینه عملکرد چشمگیری ملاحظه نشده است چرا که سازمان آبو فاضلاب همکاری لازم را با شهرداری انجام نداده است.

رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک در خصوص مطالبات به حق شهروندان اراکی در خصوص آلودگی هوا توسط کارخانجات  عنوان نمود: استاندار مرکزی و رییس جمهوری باید از درخواست مردم در این راستا حمایت کنند و اجازه ندهند حقوق آنها در این خصوص ضایع شود.

تاج آباد ادامه داد: آلومینیوم سازی از زمان فعالیت خود تا کنون به دلیل فرسودگی فناوری برای اراک آلایندگی های زیادی به همراه داشته و همه به این امر واقف هستند و نباید به یک باره اعلام شود که این صنعت سبز است.
وی بیان کرد: چه طور ممکن است با تغییر مدیریت و بدون هیچ اقدام سازنده ای برای رفع آلایندگی، این صنعت به عنوان سبز و بدون آلودگی معرفی می شود؟ شورای اسلامی کلانشهر اراک و مردم به هیچ عنوان سکوت نخواهند کرد.
رئیس شورای کلانشهر اراک اظهار کرد: پیش از این مقرر شده بود آلومینیوم سازی در راستای کاهش آلایندگی، واحد آند سازی را در بیرون از محدوده شهر ببرد و در این راستا تنها 160 هکتار زمین را در اختیار گرفت و هیچ فعالیتی از این کارخانه برای انتقال واحد آند صورت نگرفته است.
وی گفت: آلومینیوم سازی به جای همکاری و رفع آلودگی، مبلغ زیادی به یک وکیل در تهران داده که ثابت کند آلاینده نیست و قصد دارد از این طریق مقدار پولی را که برای درختکاری از سنوات قبل و عوارض آلودگی به شهرداری پرداخت کرده، پس بگیرد.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: این شکایت در دادگاه تهران است و به دنبال آن هستیم که پرونده در اراک بررسی شود زیرا آلایندگی این صنعت در اراک است و پرداخت پول عوارض نیز در اراک صورت گرفته و رسیدگی به شکایات نیز باید در این شهر انجام شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار