رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبرداد؛
تابناک: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی عنوان کرد که شاخص‌های اندازه گیری آلودگی هوا بین دستگاه‌های مربوطه با این موضوع متفاوت است و همین عامل سبب شده است تا نتیایج دقیقی از اقدامات انجام شده در راستای کاهش آلودگی هوا نداشته باشیم.
کد خبر: ۲۶۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 20 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی صبح امروز در کارگروه کاهش آلودگی هوا با اشاره به طرح جامع کاهش آلودگی هوا اراک اظهار داشت: حدود 20 سال است که در این کارگروه‌ها و جلسات شرکت کرده‌ام ولی تا کنون هیچ تصمیمی برای اقدام به شروع طرح جامع کاهش آلودگی هوا گرفته نشده است.

وی افزود: معیارهای شاخص آلودگی هوا در علوم پزشکی با معیار شاخص آلودگی هوا با محیط زیست متفاوت است و این موضوع در تعیین تعداد روزهای آلوده در یک سال تاثیر جدی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به لزوم تعیین دقیق شاخص آلودگی هوا گفت: تعیین شاخص آلودگی هوا از آن جهت مهم و ضروری است که بدانیم آیا زمانی که اعلام می‌کنیم تعداد روزهای آلوده کم شده است آیا اقداماتی در این زمینه رخ داده است یا تفاوت شاخصی بوده است.

طاهراحمدی خاطرنشان کرد: تقاضای من این است که تحقیقات علمی در زمینه عوامل آلاینده‌ها مشخص شود تا یکسری از صنایع که تا دیروز انگشت اتهام به سمت آنها بود امروز صنعت سبز معرفی نشوند.

وی با اشاره به صنایع آلاینده در استان مرکزی گفت: باید در این زمینه تحقیق شود و اگر این صنایع آلاینده نبودن ما هم از آنها حمایت کنیم ولی اگر آنها آلاینده بودند باید با آنها برخورد قاطعانه انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: صنایع شازند مبلغ 80 میلیارد تومان عوارض آلایندگی پرداخت می‌کنند که اگر یک الی 2 درصد از این عوارض را به علوم پزشکی در جهت تامین دستگاه‌های تهیه طرح جامع آلودگی هوا اراک بدهند در ابتدا به خود و سپس به مردم کمک می‌کنند.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار