همایش ورزش صبحگاهی به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی روز چهارشنبه در پارک غدیر یزد برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۳۱۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴ 20 July 2016
به گزارش تابناک یزد،این همایش به مناسبت بزرگداشت 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و همزمان با هفته ملی المپیک به همت هیات ورزشهای همگانی و پهلوانی و زورخانه ای یزد و مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد برگزار شد.
در این همایش فرهنگی ورزشی ابتدا نرمش و دو با حضور ورزشکاران آغاز و سپس با نوای مرشد حجتی، حاضران به ورزش صبحگاهی پرداختند و همچنین حرکات زورخانه ای توسط باستانی کاران انجام شد .
رئیس هیات ورزش های پهلوانی و زورخانه ای استان یزد هدف از برگزاری این مراسم را ترویج فرهنگی باستانی در بین مردم و جوانان در محل پارک های عمومی شهرستان ذکر کرد.
محمد حسین ارزانش اظهار داشت: سه هزار و 500 باستانی کار در افزون بر 60 زورخانه در تمام مناطق و شهرستان های استان یزد در طول سال فعالیت دارند .
این مسئول به نامگذاری روز 17 شوال به عنوان روز پهلوانی اشاره و گفت: از 17 شوال به مدت یک هفته برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی در استان یزد برگزار می شود .
ارزانش به تجلیل از باستانی کاران ، تکریم خانواده های شهدا ، برگزاری مسابقات ، جشن های باستانی و برخی برنامه های عمومی درسطح پارک ها اشاره کرد .
همایش ورزش صبحگاهی یزد با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان ، مسئولان اجرایی و ورزشی و ورزشکاران زورخانه های استان و پارک های یزد برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار