رئیس شورای شهر اراک؛
تابناک: رئیس شورای شهر اراک با اشاره به برگزاری کارگروه‌های کاهش آلودگی هوا و مصوباتی که در راستای کاهش آلودگی هوای تصویب شده‌اند خواستار بررسی نتایج این کارگروه‌ها در کیفیت هوای اراک و تاثیر آن بر زندگی مردم شد.
کد خبر: ۲۶۳۱۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 20 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، ابراهیم تاج آباد رئیس شورای شهر کلانشهر اراک صبح امروز در جلسه کاگروه کاهش آلودگی هوای اراک با اشاره به روند اجرایی و به نتیجه رسیدن اهداف این کارگروه اظهار داشت: در وضعیت آلودگی هوا به نکات مهمی باید توجه کرد از جمله اینکه بررسی کنیم از زمان تشکیل کارگروه کاهش آلودگی هوا تا کنون در تعداد روزهای آلوده و آلودگی هوای اراک مصوبات این کارگروه تاثیری داشته است و آیا نتیجه این کارگروه قابل مشاهده برای عموم است.

وی افزود: باید بررسی کنیم آلایندگی ثابت شهر اراکچه مقدار است و نقش کاهش دهنده‌ها را هم تعیین کنیم همچنین طرحی بای فراهم شود که تعیین کند تاثیر فعالیت واحدهای صنعتی، خودروها و دیگر عوامل آلاینده هر کدام در آلودگی هوای اراک به چه مقدار است.

رئیس شورای کلانشهر اراک با اشاره به اینکه تهیه طرح جامع آلودگی هوا یکی از ضرورات استان است گفت: باید عواملی را که موجب آلودگی هوا می‌شوند و اثرات آنها را جداگانه تفکیک کرد و در همین راستا نقش کارگروه کاهش آلودگی هوا را هم مشخص کرد.

تاج آباد خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که از حدود 30 سال در استان مرکزی مورد بحث بوده است و هیچ مصوبه‌ای در این راستا اتخاذ نشده است طرح دوچرخه‌های عمومی است که امیدوارم با تصویب این طرح در کارگروه بتوانیم اقدامات موثری را در زمینه کاهش آلودگی‌های هوای اراک داشته باشیم.

وی ادامه داد: شورای شهر برای افراد حاضر در کارگروه دوچرخه تهیه می‌کند تاهم تبلیغی باشد برای استفاده از دوچرخه در فعالیت‌های روزانه و هم تشویق مردم به استفاده از این طرح را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/ش

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
یکی از مشکلات بزرگ در اراک عدم وجود سیستم جامع حمل و نقل عمومی ست به شکلی که شهرداری اراک به جای گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی و ایجاد خطوط جدید و مناسب برای تمام شهروندان پیشنهاد هایی مبنی بر دو طبقه کردن خیابان های محدوده مرکزی شهر را می دهد که خود موجب تردد بیشتر خودروهای شخصی ست. در حالی که با همین مقدار اعتبار مالی می توان به تجهیز بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی اقدام کرد.
به طور مثال در شهر ساوه با جمعیت حدود دویست هزار نفر حدود ۹۵دستگاه اتوبوس فعال است اما در اراک با جمعیت بالغ بر ششصد هزار نفر تنها حدود ۱۴۰ دستگاه، که این خود نشان دهنده ی ناکارآمدی سیستم اجرایی اتوبوسرانی اراک و حومه است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار