فرمانده انتظامی استان مرکزی مطرح کرد؛
تابناک: سرهنگ عزیزی رعایت الزامات اجتماعی توسط مردم استان مرکزی را سبب بالا بودن امنیت این استان نسبت به سایر استان های کشور دانست.
کد خبر: ۲۶۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰ 19 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، سرهنگ کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی در اولین نشست هم اندیشی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با مدیران مسئول رسانه های استان مرکزی با بیان اینکه امروز در اروپا که کارشناسان مسائل امنیتی هستند شاهد ناامنی و هرج و مرج هستیم گفت: خوشبختانه ایران اسلامی امروز از امنیت کامل برخوردار است که نقش رسانه ها در این موضوع انکار ناپذیر است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به قدرت رسانه ها به کودتای اخیر  در کشور ترکیه اشاره و بیان کرد: رئیس جمهور کشور ترکیه با استفاده از قدرت رسانه های مجازی موفق شد مردم کشور خود را برای مقابله با کودتا بسیج کند و مانع از موفقیت کودتا شود.

وی ادامه داد: نکته مهم در تصاویر مخابره شده از کودتای ترکیه حضور پلیس برای جلوگیری از صدمه به مردم و برقرای نظم اجتماعی در مواقع بحران بود بی شک تقویت پلیس امنیت کشور و جامعه را در پی دارد.

سرهنگ عزیزی برقراری امنیت را در گرو قانون مداری آحاد مختلف مردم دانست و تصریح کرد: اگر افراد جامعه نسبت به حق و تکالیف خود آگاه باشند و به موقع بدان عمل کنند و سازمان های مربوط نیز وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند شاهد برقرای نظم و امنیت در کشور هستیم.

این مقام مسئول از اخذ مجوز کلانتری بازار خبر داد و خاطر نشان کرد: مجوز اخذ شده برای احداث کلانتری بازار تا پایان مهرماه اعتبار دارد اما متاسفانه اعتبارات لازم از سوی ارگان های مرتبط برای این امر در نظر گرفته نشده است.

ایشان با بیان اینکه در سه ماهه گذشته 8800 نفر بازداشت شده اند که از این تعداد 70 درصد بیکار بودند اما از میان  29064 نفر دستگیر شده در سال گذشته 56 درصد بیکار بودند گفت: این آمار افزایش 14 درصدی آمار بیکاران در این سه ماهه را نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با گلایه از تفکر اشتباهی که در میان مردم در خصوص منتفع شدن پلیس از مبالغ جریمه ها وجود دارد بیان کرد: مبالغ وصول جریمه ها به خزانه واریز می شود و در اختیار راه و شهرسازی و شهرداری در جهت اقدامات عمرانی در حوزه ترافیک قرار می گیرد.

وی ادامه داد: از مبالغی که در اختیار شهرداری ها و راه و شهرسازی قرار می گیرد 10 درصد در اختیار پلیس راهور برای خرید تجهیزات و ملزومات پلیس راهور قرار می گیرد.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه قوانین راهنمایی و رانندگی در مجلس تصویب می شود و آیین نامه اجرایی توسط هیات دولت ابلاغ می شود گفت: پلیس مجری اعمال قانون است. حضور پلیس در کنار سایر ارگان ها به دلیل کمک است.

ایشان در ادامه به نقش رسانه ها در پایین آوردن آمار تلفات جاده ای اشاره و خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعداد 27500 نفر آمار کشته شدگان بود که این تعداد با فرهنگ سازی صورت گرفته توسط رسانه ها به 16500 نفر در سطح کشور رسید.

این مقام مسئول کم کاری خیلی دستگاه ها و ارگان ها در عمل به وظایف خود را سبب تبدیل شدن پدیده های فردی و خانوادگی به یک مشکل اجتماعی دانست و گفت: در سال گذشته در سطح استان 192 فقره تحصن کارگری صورت گرفته است

وی با بیان اینکه 110 واحدهای صنعتی با 8400 نفر کارگر مشکل حقوق دارند ادامه داد: در طول سال گذشته یک نفر کارگر بازداشت نشده است اما دستور جلب سه تن از مدیران کارخانه های بزرگ استان را دریافت کردیم مدیران برخی از کارخانه ها قصد داشتند دریافت کمک از دولت از حضور کارگران در خیابان سوء استفاده کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه موتورسوارانی که از کلاه کاسکت استفاده می کنند در صورت ارتکاب تخلف جریمه می شوند اما موتور آنها توقیف و به پارکینگ منتقل نمی شود تصریح کرد: برخی فعالیت ها در کوچه ها و پارک ها که سبب آلودگی صوتی می شود با صدور مجوز از سوی سازمان های مربوطه صورت می گیرد و پلیس نمی تواند در جهت ابطال مجوز صادر شده قدم بردارد.

ایشان در بحث عفاف و حجاب عملکردهای منفی را که ناهنجاری ها را هنجار جلوه میدهد عاملی در جهت ترویج این رفتارها دانست و گفت: بحث حجاب تنها مختص به بانوان نمی شود و 40 درصد از آقایان به دلیل بد حجابی، بد پوششی و شعارهایی که بر روی لباس های خود دارند توجیه می شوند.

وی ادامه داد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر که قاعده خوب فقهی و شرعی است امروز در جامعه بسیار کمرنگ شده است و حمایت قانونی و اجتماعی لازم صورت نمی گیرد.

سرهنگ عزیزی امنیت استان مرکزی را نسبت به سایر استان های کشور بالا توصیف کرد و گفت: به دلیل رعایت الزامات اجتماعی توسط مردم استان مرکزی این استان از امنیت بالایی نسبت به سایر استان های کشور برخوردار است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علي احمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
تشكر از زحمت كشان نيروي انتظامي و كليه عزيزان در نيروهاي مسلح كه با همت والاي خود كشوري امن را براي ما به ارمغان آورده اند.
دست مريزاد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار