در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی
تابناک: در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی نماینده مردم قم با 237 رای نمایندگان به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شد.مسعود پزشکیان با کسب 158 رأی و علی مطهری با کسب 133 رأی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه دائم مجلس دهم انتخاب شدند.
کد خبر: ۲۳۸۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 31 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی، مهمترین دستور‌کار سومین جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از صبح امروز (سه‌شنبه) آغاز شد، برگزاری انتخابات هیأت رئیسه دائم مجلس است.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی نماینده مردم قم با 237 رای نمایندگان به عنوان رئیس این مجلس انتخاب شد.

همچنین مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران که دیگر کاندیدای ریاست مجلس بود، در این رقابت 11 رای را به دست آورد.

پس از انتخاب علی لاریجانی به عنوان رئیس دائم مجلس دهم با کسب 237 رأی، محمد دهقان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، علی مطهری و مسعود پزشکیان به عنوان کاندیدای تصدی نواب هیأت رئیسه دائم مجلس دهم شدند.

پس از رأی‌گیری، از مجموع 273 آرای مأخوذه، مسعود پزشکیان با کسب 158 رأی و علی مطهری با کسب 133 رأی به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم هیأت رئیسه دائم مجلس دهم انتخاب شدند.

همچنین محمد دهقان 118 رأی و حمیدرضا حاجی‌بابایی 123 رأی به خود اختصاص دادند.

نمایندگان مردم برای انتخاب دبیران هیات رئیسه دائم نهاد قانونگذاری رای‌گیری کردند که از مجموع 275 رأی ماخوذه غلامرضا کاتب با 146 رأی، قاضی‌زاده هاشمی با 146 ر‌أی، رنجبر زاده با 140 رأی، یوسف‌نژاد با 135 رأی، توانستند اکثریت آرا رابه دست آورند.

در جریان انتخابات هیات رئیسه دائم در دوره دهم، 6 نفر نامزد عضویت در هیات رئیسه به عنوان ناظران هیات رئیسه شدند که از این میان، 3 نفر با کسب اکثریت آراء انتخاب شدند.

با رأی نمایندگان، محمد آشوری نماینده بندرعباس با 165 رأی، بهروز نعمتی نماینده مردم تهران با 154 رأی و محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان با 138 رأی به عنوان ناظران هیات رئیسه انتخاب شدند و عبدالمجید ناصری‌نژاد 123 رأی، پروانه مافی با 100 رأی و مهدی شیخ با 80 رأی در جایگاه بعدی قرار گرفتند و موفق به راهیابی به هیات رئیسه نشدند.

پایان پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار