فرماندار اراک ؛
تابناک: فرماندار شهرستان اراک گفت: مسئولان می توانند با همکاری و هدایت های لازم، بسیاری از ایده های جوانان را به تولید علم و ثروت بدل کنند و برای رشد و شکوفایی اقتصادی جامعه و اشتغالزایی ، بهره برداری لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۲۳۶۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 26 May 2016

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسین بختیاری فرماندار شهرستان اراک در نشست صمیمی با دبیران و اعضاء سمن های جوانان شهرستان اراک در پنجمین نشست طرح بدون خط خوردگی، جوانان عضو سازمان های مردم نهاد را جوانانی علاقمند به دفاع از ارزش های انسانی و قابل تقدیر دانست.

در این نشست که در محل فرمانداری شهرستان اراک برگزار شد فرماندار اراک گفت: جوانان با اندیشه های والا و ناب، منشاء اثر کارهای بسیار بزرگی در جامعه هستند و خدمات و اختراعات ارزشمندی از خود برجای گذاشته اند.

بهره برداری از ایده های جوانان در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی

دکتر بختیاری افزود: جوانان عضو سمن ها از اینکه بی تفاوت نیستند و با عشق و علاقه موضوعات و مشکلات جامعه را مطرح می کنند و برای دفاع از انسان ها و حقوق شهروندی، مردانه و قاطعانه حرفشان را می زنند، قابل تقدیر هستند.

وی بیان کرد: نظر دولت و نماینده عالی دولت تدبیر و امید دراستان مرکزی و همچنین فرماندار شهرستان اراک نسبت به فعالیت سمن ها مثبت است و هر چه تعداد سمن ها در ارتباط با جوانان بیشتر و این شبکه گسترده تر باشد از آن استقبال می کنیم.

وی اظهارکرد: جوانان باید آزمون و خطاها را طی کنند و دلیلی برای اینکه به آنان مسئولیت واگذار نشود و به نگاه آنها بی توجه باشیم وجود ندارد، آنان مدیران و آینده سازان هستند و مسئولان باید با انتقال تجربیات کمک کنند تا به نحوی شایسته بتوانند مدیران خوبی برای آینده باشند.

فرماندار شهرستان اراک گفت: باید فضای لازم را برای شنیدن حرف های جوانان فراهم آورد و مدیران نیز صبورانه بپذیرند و با اشکالاتی که جوانان مطرح می کنند، منطقی برخورد نمایند.

بهره برداری از ایده های جوانان در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی

بختیاری افزود: سمن ها هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته اند، هر کدام از این سازمان های مردم نهاد می بایست با یک نگاه علمی ورود کند و در کنار دستگاه اجرایی مرتبط قرار گیرد تا مشکلات جامعه برطرف گردد.

وی با تاکید بر تجاری سازی ایده های جوانان گفت: مسئولان می توانند با همکاری و هدایت های لازم، بسیاری از ایده های جوانان را به تولید علم و ثروت بدل کنند و برای رشد و شکوفایی اقتصادی جامعه و اشتغالزایی ، بهره برداری لازم را داشته باشند.

وی اظهارکرد: فرمانداری شهرستان اراک همه تلاش خود را برای رفع مشکلات سمن ها و به خصوص سازمان های مردم نهاد مرتبط با جوانان را به کار می بندد.

در ادامه جلسه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اراک به ارائه گزارشی از برنامه های این اداره در حوزه جوانان پرداخت و اجرای طرح های نظیر بدون خط خوردگی، طرح الف، طرح خانه امید  و بسته کامل نظارتی از برنامه های فراغتی  را از اهم برنامه های این اداره تا کنون اعلام کرد.

بهره برداری از ایده های جوانان در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی

عابد حقدادی خط مشی این طرح ها را تلاش در راستای ارتباط نزدیک تر جوانان با مسئولان، آموزش های پیش و پس از ازدواج، آموزش های ارتباط  موثر والدین با فرزندان جوان  و بهینه سازی گذران اوقات فراغت جوانان عنوان کرد .

در این نشست جمعی از اعضا و دبیران سمن های جوانان شهرستان اراک ایده ها و دغدغه های خود برای رفع مشکلات جامعه و نیز رسیدن به تولید ثروت و اشتغالزایی را بیان کردند.

هم اکنون 33 سمن در سطح استان مرکزی فعال است و 20 سمن دیگر درخواست تقاضا دارند و 25 سازمان مردم نهاد  جوانان از این تعداد در اراک فعالند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
واگذاری امور به سمن ها بهترین راه برون رفت از مشکلات جامعه بشمار می رود و تا انجا که ممکن است باید دست دولت از مداخله در امور کوتاه شود و همه امور را به مرور به سمن ها بسپارد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار