رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد:
تابناک: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: هفته سلامت امسال با شعار غلبه بر دیابت و حساس سازی مردم نسبت به این بیماری و مقابله با آن در استان مرکزی برگزار می گردد.
کد خبر: ۲۱۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۵ 13 April 2016

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به منظور گرامی داشت هر چه بهتر هفته سلامت و تاکید بر شعار امسال یعنی "غلبه بر دیابت " برنامه های متنوعی را جهت اجرا در نظر گرفته است.

وی اظهار داشت: هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه امسال با شعار "غلبه بر دیابت" آغاز می شود؛ در دنیای امروز بیماری‌های غیرواگیر مهمترین عامل به خطر افتادن سلامتی انسان‌ها بوده و علاوه بر عوارض سنگین، درمان یا کنترل آنها نیز هزینه‌های زیادی را متوجه خانواده‌ها می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با تاکید بر اینکه براساس توصیه سازمان جهانی بهداشت باید جهانی فکر کنیم و محلی و منطقه ای عمل کنیم، تصریح کرد: انتظار می رود که با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده و با افزایش سطح آگاهی مردم بتوان در کنترل و پیشگیری از بیماری دیابت اقدامات اساسی را در کشور انجام داد.

وی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به مناسبت هفته سلامت در استان، بیان کرد: برنامه‌های هفته سلامت امسال همچون سال های گذشته برگزار می‌شود و هدف آن نیز ایجاد حساسیت برای مردم، مدیران و سیاستگذاران در خصوص بیماری‌های غیر واگیر به ویژه دیابت خواهد بود.

دکتر طاهراحمدی در پایان عناوین روزهای هفته سلامت در سال 95 را به شرح زیر عنوان کرد:

چهار‌شنبه 1 اردیبهشت 95: عزم ملی برای تحقق اهداف سند بیماری‌های غیرواگیر

پنج شنبه 2 اردیبهشت 95: 13 رجب میلاد حضرت امام علی(ع) – بهداشت عمومی

جمعه 3 اردیبهشت 95: فعالیت بدنی، ورزش و سلامت

شنبه 4 اردیبهشت 95: غلبه بر دیابت با تحرک و تغذیه سالم

یک شنبه 5 اردیبهشت 95: سلامت، نقش غذا و دارو

دوشنبه 6 اردیبهشت 95: اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در حوزه سلامت

سه‌شنبه 7 اردیبهشت 95: آموزش، خود مراقبتی و سلامت

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار