با حضور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور
تابناک: دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: آسیب جدی که در سطح جامعه در حوزه مبارزه با موادمخدر با آن مواجه هستیم اینکه مردم و متاسفانه اکثریت مدیران ما ذهنیتشان نسبت به مبارزه با مواد مخدر این است که برخورد با مواد مخدر تنها برخورد پلیسی است.
کد خبر: ۲۰۹۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲ 09 April 2016

به‌گزارش تابناک مرکزی، محمد زیدوند در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی که با حضور قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برگزار شد با اشاره به عملکرد شورا در سال‌های گذشته اظهار داشت: در سال 93 در بحث مبارزه با موادمخدر 6 هزار و 115 تن مواد مخدر کشف شد و در این راستا 12 هزار و 314 نفر دستگیر شدند.

وی افزود: در سال گذشته این آمار در بخش کشفیات 4 درصد و در بخش دستگیری‌ها 7 درصد کاهش داشته‌ایم به طوری که 5 هزار و 838 تن انواع موادمخدر کشف و 11 هزار و 462 نفر دستگیر شدند، عملکرد ستاد را در بحث مقابله‌ای مثبت ارزیابی می‌کنیم چراکه یک محموله قابل توجه در دلیجان توسط مامورین کشف و ضبط شد که سبب شد در اسفندماه 93 عملکرد درخور توجهی در زمینه مقابله‌ای داشته باشیم.

دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تصریح کرد: در سال 93 مامورین مبارزه با موادمخدر موفق به پاکسازی 298 نقطه آلوده شدند و 4 هزار و 678 نفر نیز دستگیر شدند در سال گذشته نیز 650 نقطه آلوده پاکسازی و 5 هزار و 216 نفر نیز دستگیر شدند.

زیدوند با اشاره حوزه درمانی اعتیاد در استان گفت: در سال 93 تعداد کلینیک‌های درمانی در سطح استان 118 واحد و در سال 94 این رقم به 124 واحد کلینیک رسید که در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی حمایت لازم را انجام دادند و 12 هزار و 854 نفر تحت پوشش دارو درمانی قرار دارند.

وی افزود: آسیب جدی که در سطح جامعه در حوزه مبارزه با موادمخدر با آن مواجه هستیم اینکه مردم و متاسفانه اکثریت مدیران ما ذهنیتشان نسبت به مبارزه با موادمخدر این است که برخورد با موادمخدر تنها برخورد پلیسی است و با توجه به این ذهنیت متاسفانه بسیاری از مدیران به ویژه در شهرستان‌ها متعجب هستند که عضو شورای مبارزه با موادمخدر هستند.

دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تصریح کرد: ذهنیت برخورد پلیسی بزرگترین آسیب به حوزه مبارزه با موادمخدر است، در خالی که مجموعه اقدامات در حوزه مبارزه با موادمخدر شامل پیشگیری، درمان، اقدامات فرهنگی اجتماعی در حوزه پیشگیری و درمان و هم حوزه صیانت اجتماعی است.

زیدوند ادامه داد: تلاش داریم این ذهنیت را پاک کند و به مردم و مسئولین این مسئله را تفهیم کند همانگونه که وزیر کشور تاکید داشتند که مردم و مسئولین ابعاد موادمخدر را نمی‌دانند، مبارزه با موادمخدر بایستی به سطح جامعه کشیده شود و تمامی اقشار این احساس مسئولیت را پیدا کنند.

وی افزود: متاسفانه میزان مشارکت اجتماعی در کشور کمتر ا 5 درصد است در حالی که کشورهای غربی این امار به 75 درصد نیز می‌رسد و مردم نسبت به این مسئله مشارکت بسیاری دارند.

دبیر سابق شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تصریح کرد: مشکل فروشنده و خرده‌فروش نیست مشکل مبحث تقاضا برای مصرف است، اقدامات موثری در زمینه کاهش تقاضا انجام داده‌ایم اما مجموعه برنامه‌های بایستی هماهنگ با یکدیگر باشند، علیرغم برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه که می‌بایست شاهد کاهش 20 درصدی مصرف کنندگان موادمخدر باشیم از 150 هزار نفر ورود به چرخه مصرف متاسفانه شاهد نزدیک به 300 هزار نفر ورود به چرخه مصرف موادمخدر در کشور هستیم.

در این مراسم، نبی الله شاه محمدی به عنوان دبیر جدید شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی معرفی و از زحمات یدالله زیدوند، دبیر پیشین این شورا تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار