رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی؛
تابناک: رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی از آغاز فعالیت های اجرایی رسمی مرحله دوم دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سطح سه حوزه انتخابیه این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۰۹۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷ 09 April 2016

به گزارش تابناک مرکزی، شکرالله حسن بیگی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در انتخابات هفتم اسفند ماه پارسال، تکلیف انتخابات در سه حوزه از شش حوزه انتخابیه اصلی استان مرکزی معلوم شد و رقابت های انتخاباتی حوزه های 'اراک، کمیجان و خنداب'، 'شازند' و 'ساوه زرندیه' به دهم اردیبهشت ماه و مرحله دوم انتخابات موکول شد.

وی اظهار کرد: از شش نامزد انتخاباتی مرحله دوم استان مرکزی در سه حوزه انتخابیه اشاره شده پنج نامزد مرد و یکی زن است.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی بیان کرد: شش کمیته راهبردی ستاد انتخابات استان در حوزه پشتیبانی، اطلاع رسانی و فرهنگی، حراست و استعلامات، فناوری اطلاعات ، امنیتی و حقوقی با جدیت کار خود را آغاز کرده و نشست های ستاد اجرایی در سه حوزه میزبان مرحله دوم انتخابات آغاز شده است.

حسن بیگی گفت: تقاضای تامین تعرفه های مورد نیاز برای رای گیری در سه حوزه انتخابیه استان به ستاد انتخابات کشور ارائه شده است.

وی بیان کرد: در خصوص تامین صندوق اخذ رای نیز شورای نگهبان مجوز لازم را به وزارت کشور داده که پس از طی تشریفات خاص، از صندوق های انتخابات خبرگان رهبری در استان برای مرحله دوم انتخابات مجلس استفاده شود.

استان مرکزی با یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت دارای هفت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب دو کرسی نمایندگی و حوزه های انتخابیه 'شازند'، 'ساوه و زرندیه'، 'خمین' ، 'تفرش آشتیان و فراهان'و 'محلات دلیجان'؛ هر کدام یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارند.

منتخب مردم در مجلس دهم در حوزه انتخابیه 'محلات و دلیجان' و 'خمین' و' تفرش، آشتیان و فراهان' و یک نماینده 'اراک، کمیجان و خنداب' در مرحله نخست انتخابات مشخص شده و تکلیف سایر کرسی های نمایندگی در مرحله دوم انتخابات روشن می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار