دکترنظام دوست؛
تابناک: رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند، افزود: رکن اول و اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی است و به نوعی می‌توان گفت که فرهنگ‌سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است.
کد خبر: ۲۰۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱ 03 April 2016

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر سیدجعفر نظام دوست رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در آئین آغاز به کار سال جدید و بزرگداشت روز زن که با حضور جهادگران جهاد دانشگاهی استان مرکزی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) سال 95 را به واسطه همزمانی آغاز و پایان آن با ولادت صدیقه طاهره (س) سالی مبارک عنوان کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه حدود 50 درصد مدیران جهاد دانشگاهی استان را بانوان تشکیل می‌دهند و این مهم نشانگر توانمندی بانوان در اداره امور و اعتماد به این قشر در جهاد دانشگاهی است، افزود: استفاده از توانایی‌ها و پتانسیل‌های بانوان می‌تواند زمینه‌ساز تحول در جهاد دانشگاهی باشد.

دکتر نظام دوست با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در آغازین ساعات سال 95 و نامگذاری امسال توسط ایشان تحت عنوان" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اظهار کرد: ایران اسلامی در مقطعی حیاتی از تاریخ خود قرار دارد.مقام معظم رهبری در سالیان گذشته عناوین اقتصادی مختلفی را برای هر سال انتخاب کرده‌اند ولی تاکنون منویان ایشان در این خصوص آنچنان که باید محقق نشده است.

این مقام مسئول با تاکید بر پرهیز از اکتفا به شعار گفت: باید پا را از مرحله شعار فراتر گذاشته و وارد میدان عمل شویم و آنچه در قبال خود و جامعه به عنوان وظیفه بر دوش داریم را به انجام برسانیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی در این مسیر از ابزارهای مورد نیاز برخوردار است. حرکت در این مسیر باید سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند، افزود: رکن اول و اساسی تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگ‌سازی است و به نوعی می‌توان گفت که فرهنگ‌سازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در فرهنگ‌سازی اموری همچون کارآفرینی در کشور کارنامه موفقی دارد، افزود: این نهاد در حوزه آموزش و پژوهش نیز باید به خوبی وارد عمل شده و اقدامات پژوهشی همایشی را با جدیت پیگیری کند.

ایشان تاکید کرد تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی نیازمند کار و تلاش پیگیر و همه جانبه است.

دکتر نظام دوست با تقدیر از تلاش جهادگران برای دستیابی به اهداف در جهاد دانشگاهی بر لزوم برنامه‌ریزی‌های بهتر و تلاش بیشتر در راستای ارتقای این نهاد و کسب دستاوردهای بیشتر و بهتر در سال 95 تاکید کرد و گفت: ارتقای اخلاقی و رشد فضایل انسانی عامل اصلی رشد جوامع به شمار می‌رود و در دین مبین اسلام نیز به آن تاکید شده است.

وی رشد اخلاقی را زمینه‌ساز رشد در دیگر وجوه وجودی انسان و سبب‌ساز رفع بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: بهره‌وری را عامل مهم رشد و توسعه یک سازمان عنوان کرد و  باید تلاش را برای ارتقای بهره‌وری مضاعف کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی صرفه‌جویی را عامل مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: صرفه‌جویی در حوزه‌های مختلف اداری نیز باید لحاظ شده و مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این مراسم از اولین بازنشستگان جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اهدای هدایا و لوحی از سوی دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی تقدیر شد. همچنین بانوان شاغل در جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این مراسم تجلیل شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار