بازخوانی نامه امام(ره) به منتظری و عزل وی
تابناک: بازخوانی نامه تاریخی امام راحل در عزل آیت الله منتظری از آنجا امروز حائز اهمیت است که رهبر انقلاب در طی یازده روز گذشته از سال 1395 با اتخاذ مواضع صریح انقلابی پرده از بسیاری واقعیت ها کنار زده است. سخنان این روزهای مقام معظم رهبری تداعی گر جمله ای است که فرمودند: " من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد ، آن چیزهایی که احساس کنم باید با ملت در میان بگذارم خواهم گفت."
کد خبر: ۲۰۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 30 March 2016

به گزارش تابناک مرکزی، در پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی به تاریخ هشت بهمن ماه سال 91 خبری با عنوان "تعابیر خاص رهبری و هاشمی از هم" منتشر شد که در آن از قول آقای راشد یزدی جمله ای را منسوب به رهبری دانسته است که ایشان در وصف آقای هاشمی رفسنجانی فرمودند: " از خدا خواسته ام که اگر بنا است برای فلانی (هاشمی) اتفاقی بیفتد، سراغ من بیاید" یا تعبیر معروف دیگری که در پایان دوره ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی یک جمله بسیاری تاریخی از آیت‌الله خامنه‌ای در تلویزیون پخش شد که ایشان تأکید کردند: "برای من فرقی نمی‌کند چه کسی رئیس‌جمهور بشود. البته هیچ‌کس برای من آقای هاشمی نمی‌شود"

امام خامنه ای امروز در دیدار با مداحان در واکنشی انقلابی، بدون تعارف، صریح، جدی و تاریخی به اظهارات غیرانقلابی چند روز قبل جناب هاشمی رفسنجانی که در صفحه توییتر خود گفته بودند" دنیای فردا، دنیای گفتمان ها است نه موشک ها" فرمودند: "اینکه بگویند فردای دنیا، فردای مذاکره است، دنیای موشک نیست این اگر از روی ناآگاهی گفته شودکه ناآگاهی است؛ اما اگر از روی آگاهی باشد خیانت است."

 از دوم خرداد سال 76 که امام خامنه ای فرمودند:"هیچ کس برای من آقای هاشمی نمی شود." تا نمازجمعه 29 خرداد 88 که پس از اقدامات ساختارشکنانه جناب هاشمی رفسنجانی در صدور "نامه بدون سلام"، امام خامنه ای بر "اختلاف نظر متعدد" خود با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کردند. اینکه امروز تصویر جناب هاشمی رفسنجانی در کلام امام خامنه ای، به عنوان "جاهل" یا "خائن" ترسیم شد نشان از قرار گرفتن جناب هاشمی رفسنجانی در سراشیبی سقوط است که در طی دو دهه اخیر اتفاق افتاده است.

در این بین اما رجوع به تاریخ انقلاب اسلامی حاوی درس ها و نکته های بسیار کلیدی و حائز اهمیتی است که بازخوانی آنها در این برهه از زمان می تواند راه گشاباشد. از جمله مهم ترین وقایع تاریخ انقلاب نامه امام خمینی (ره) به قائم مقام وقت رهبری در ۶ فروردین سال ۶۸ است که آقای منتظری را علیرغم اینکه به دلیل سوابق انقلابیش از سوی مجلس خبرگان به عنوان قائم مقام رهبری منصوب شده بود را عزل می کند هر چند در طی روزهای گذشته این نامه به کرات مورد بازخوانی قرار گرفته است اما این نامه حاوی تعابیری است که امروز خواندن را ملموس تر میکند.

امام راحل با دلی پر خون و قلبی شکسته در نخستین بند این نامه تاریخی به آقای منتظری گوشزد می کند " از آنجا که روشن شده است که شما این کشور و انقلاب اسلامی عزیز مردم مسلمان ایران را پس از من به دست لیبرال‌ها و از کانال آنها به منافقین می‌سپارید، صلاحیت و مشروعیت رهبری آینده نظام را از دست داده‌اید."

در فرازی دیگر از این نامه امام علاوه بر اینکه آیت الله منتظری را "حاصل عمر خود می خواند" اما به ایشان نهیب میزند که "شما در اکثر نامه‌ها و صحبت‌ها و موضعگیری‌هایتان نشان دادید که معتقدید لیبرال‌ها و منافقین باید بر کشور حکومت کنند."

امام راحل در قسمت های دیگری از این نامه نصیحت هایی را متوجه آیت الله منتظری میکند من جمله اینکه: "سعی کنید افراد بیت خود را عوض کنید تا سهم مبارک امام بر حلقوم منافقین و گروه مهدی هاشمی و لیبرال‌ها نریزد." " از آنجا که ساده‌لوح هستید و سریعاً تحریک می‌شوید در هیچ کار سیاسی دخالت نکنید، شاید خدا از سر تقصیرات شما بگذرد. "نامه‌ها و سخنرانی‌های منافقین که به وسیله شما از رسانه‌های گروهی به مردم می‌رسید؛ ضربات سنگینی بر اسلام و انقلاب زد و موجب خیانتی بزرگ به سربازان گمنام امام زمان -روحی له الفدا- و خون‌های پاک شهدای اسلام و انقلاب گردید؛ برای اینکه در قعر جهنم نسوزید خود اعتراف به اشتباه و گناه کنید، شاید خدا کمکتان کند."

امام خمینی (ره) در سخن با مردم می گوید" من با خدای خود عهد کردم که از بدی افرادی که مکلف به اغماض آن نیستم هرگز چشم‌پوشی نکنم. من با خدای خود پیمان بسته‌ام که رضای او را بر رضای مردم و دوستان مقدم دارم؛ اگر تمام جهان علیه من قیام کنند دست از حق و حقیقت برنمی‌دارم.

درفرازهای پایانی نامه، امام عظیم الشان ملت عنوان می کند: "من کار به تاریخ و آنچه اتفاق می‌افتد ندارم؛ من تنها باید به وظیفه شرعی خود عمل کنم. من بعد از خدا با مردم خوب و شریف و نجیب پیمان بسته‌ام که واقعیات را در موقع مناسبش با آنها در میان گذارم. تاریخ اسلام پر است از خیانت بزرگانش به اسلام؛ سعی کنند تحت تاثیر دروغ‌های دیکته شده که این روزها رادیوهای بیگانه آن را با شوق و شور و شعف پخش می‌کنند نگردند. از خدا می‌خواهم که به پدر پیر مردم عزیز ایران صبر و تحمل عطا فرماید و او را بخشیده و از این دنیا ببرد تا طعم تلخ خیانت دوستان را بیش از این نچشد.

بازخوانی این نامه از آنجا امروز حائز اهمیت است که رهبر انقلاب در طی یازده روز گذشته از سال 1395 با اتخاذ مواضع صریح انقلابی پرده از بسیاری واقعیت ها کنار زده است. سخنان این روزهای مقام معظم رهبری تداعی گر جمله ای است که فرمودند: " من از گفتن حقیقت خسته نخواهم شد ، آن چیزهایی که احساس کنم باید با ملت در میان بگذارم خواهم گفت."

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار