حجت الاسلام و المسلمین شهیدی خبر داد:
تابناک: نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرایی شدن 81 و نیم درصد از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران خبر داد.
کد خبر: ۱۹۷۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 13 March 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی در سومین کنگره ملی بزرگداشت روز شهید در سالن اجتماعات وزارت کشور ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) به ارائه گزارشی درباره فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: بنیاد در دو حوزه ترویجی و خدمات رسانی فعالیت می‌کند. در حوزه ترویجی نخستین فعالیتی که در زمان دولت تدبیر و امید انجام شد اجرایی شدن قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بود که امروز 81 و نیم درصد از آن اجرایی شده و در حدود 15 درصد از آیین نامه‌های مرتبط با آن تدوین شده و در کمیسیون دولت در حال بررسی است.

وی ادامه داد: همچنین از دیگر اقدامات ترویجی بنیاد تشکیل دبیرخانه شورای عالی ترویج ایثار و شهادت بود که در مهرماه سال جاری نخستین جلسه آن با حضور حجت الاسلام و المسلمین روحانی ریاست محترم جمهوری برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران به برگزاری کنگره‌ها و یادواره‌های مرتبط با حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: در سال بیش از 2 هزار یادواره برای شهدا و ایثارگران در روستاها، شهرها و مناطق مختلف کشور برگزار می‌شود همچنین برگزاری مراسم  22 اسفند ماه، بزرگداشت روز شهدا از زمان دولت تدبیر و امید آغاز شد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: پیش از برگزاری نخستین مراسم ویژه بزرگداشت روز شهدا در سال 92 طبق نظر سنجی‌های صورت گرفته تنها در حدود یک درصد از مردم از وجود چنین روزی اطلاع داشتند که این رقم پس از برگزاری مراسم در آن سال به 17 درصد افزایش یافت و در سال 93 نیز پس از برگزاری این مراسم میزان آشنایی مردم به 35 درصد رسید.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص ساماندهی گلزارهای مطهر شهدا، گفت: در کشور ما 19 هزار و 720 گلزار مطهر شهدا وجود دارد که تاکنون 12 هزار و 665 گلزار ساماندهی شده که 64 درصد کل گلزارهاست همچنین 436 گلزار نیز در دست ساماندهی قرار دارند و کار ساماندهی بقیه گلزارها هنوز آغاز نشده است اما بر اساس برنامه ششم توسعه تا پایان سال 1398 کار ساماندهی تمام گلزارهای مطهر شهدا در کشور به پایان خواهد رسید.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی به انجام طرح سپاس اشاره کرد و گفت: طرح دیدار و تقدیر و سپاسگزاری از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بر اساس رهنمود مقام معظم رهبری در دولت تدبیر و امید شروع شده که تاکنون در حدود 900 هزار دیدار در قالب این طرح انجام شده و 80 دیدار نیز با حضور شخص رییس جمهوری محترم انجام شده است.

وی در ادامه در خصوص حوزه فعالیت‌های خدماتی بنیاد هم گفت: مهم‌ترین اقدام بنیاد در این حوزه پرداخت معوقات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بود که از سال 76 تا 90 به صورت کامل انجام شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: معوقات مربوط به این عزیزان در سال 91 حدود 519 میلیارد تومان در سال 92 بالغ بر 192 میلیارد تومان و در سال 93 نیز 91 میلیارد تومان است که پرداخت معوقات مربوط به سال 91 کم و بیش در استان‌های محروم آغاز شده است و امیدواریم تا پایان شهریور سال 95 معوقات مربوط به سال 91 به صورت کامل پرداخت شود.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه حوزه اشتغال ایثارگران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است، گفت: در بحث استخدام‌های دستگاه‌ها و مراکز دولتی تاکنون 28 هزار و 372 مورد اشتغال زایی انجام شده و در حوزه کار آفرینی نیز برای 20 هزار و 594 نفر ایجاد شغل شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه سلامت ایثارگران، گفت: در این بخش کوشیده‌ایم عمده مسائل درمانی مربوط به ایثارگران در داخل کشور انجام شود که به این منظور از حضور پزشکان خارجی در کشورمان استفاده کردیم و تا امروز 55 تیم متخصص از خارج کشور برای درمان ایثارگران به ایران مسافرت کرده و موارد متعددی از درمان و جراحی این عزیزان را در داخل کشور انجام داده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در خصوص وضعیت شهدای کشورمان در سال جاری هم گفت: در سال جاری کشته شدگان در فاجعه منا با عنوان شهدای منا در بنیاد ثبت شدند که همسر و فرزندان آنان تنها در حوزه خدمات فرهنگی زیر پوشش بنیاد قرار دارند همچنین شهدای مدافع حرم نیز زیر پوشش بنیاد قرار گرفته‌اند.

وی در پایان گفت: اگر چه نمی‌توانیم فداکاری‌های خانواده بزرگ شهدا و ایثارگران را جبران کنیم اما از خداوند استمداد می‌کنیم تا خادمین کوچک این عزیزان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار