مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: پدیده گسست نقش‌ها آسیبی است که همبستگی ما را خدشه‌دار می‌کند.
کد خبر: ۱۹۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷ 13 March 2016

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: پدیده گسست نقش‌ها آسیبی است که همبستگی ما را خدشه‌دار می‌کند.

به گزارش ایسنا، سرتیپ دوم پاسدار "مهدی ظفری" در جلسه «روایت فتح و صلح» اظهار کرد: پدیده گسست نقشها آسیبی است که همبستگی ما را خدشهدار میکند بنابراین باید به سمتی برویم که اگر در جامعه شخصی یا نهادي کار نیکویی انجام داد همه مبلغ آن عمل نیک باشیم و با همافزایی نیروها و خودداری از عمل جزیرهای، گسستها را به تسلسل بخشها تبدیل کنیم.

وی از ابتکار مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر همدان در ارائه طرح انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک سه جانبه تقدیر کرد و با ابراز خرسندی از حضور خود در جمع هلال احمریها، افزود: تواضع، ایثار، ازخودگذشتگی و نیکوکاری به عنوان ویژگی‌های داوطلبان هلال احمر است که در دوران دفاع مقدس نیز در تک تک رزمندگان متبلور بود و رمز پیروزی سپاه اسلام شد.

وی بیان اینکه مردم دارالمومنین همدان در دوران دفاع مقدس نقش بزرگی را ایفا کردند، اظهار کرد: مجاهدتها و رشادتهای این مردم در مبارزه با گروهکهای منافقین در مناطق غربی کشور تا به امروز ادامه دارد.

وي به لزوم ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان اینکه باید عامدانه در این مسیر حرکت کنیم، اظهار کرد: مردم ایران انبساطی از عاشورايیان هستند به طوریکه دفاع مقدس استمرار واقعه عاشورا بود و امروز همین شهدای مدافع حرم، بزرگی مردم ایران را دوچندان به منصه ظهور رساندهاند.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس باعث شد تصور ما از واقعه عاشورا به واقعیت نزدیکتر شود، عنوان کرد: امروز بیش از هر زمان دیگري زمینه برای ما مهیاست که در مسیر تفسیر، ترویج و اشاعه فرهنگ عاشورا حرکت کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان نیز بر لزوم ثبت و ضبط نقش امدادگران در دوران دفاع مقدس برای همیشه تاریخ تاکید کرد و با بیان اینکه گرامیداشت مقام رفیع شهدا به یک روز در تقویم اختصاص نداشته و وظیفه ای همیشگی و همگانی است، انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین هلال احمر همدان و اداره کل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان را تلاشی در این زمینه عنوان کرد.

"بهروز کارخانه" با بیان اینکه حفظ و حراست از آرمان های شهدا و معرفی رشادت ها و پایمردی های آنها وظیفه همه ماست، امضای این تفاهم نامه را گامی ارزشمند در این زمینه قلمداد کرد و افزود: امدادگران هلال احمر نیز در دوران دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان و پشت جبهه ها جانفشانی کردند و لازم است این رشادتها به شیوه های مختلف در تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط شود.

وی همچنین فراهم کردن امکان استفاده داوطلبان هلال احمر از کتابخانه تخصصی اداره کل بنیاد حفظ آثار همدان را با هدف شناخت بیشتر مقام رفیع شهدا خواستار شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار