مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بر لزوم ثبت و ضبط نقش امدادگران در دوران دفاع مقدس برای همیشه تاریخ تاکید کرد.
کد خبر: ۱۹۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵ 13 March 2016

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بر لزوم ثبت و ضبط نقش امدادگران در دوران دفاع مقدس برای همیشه تاریخ تاکید کرد.

به گزارش فارس، بهروز کارخانه‌ای با اشاره به روز گرامیداشت شهدا، با بیان اینکه گرامیداشت مقام رفیع شهدا به یک روز در تقویم اختصاص نداشته و وظیفه ای همیشگی و همگانی است، انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک بین هلال احمر همدان و اداره کل بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس این استان را تلاشی در این زمینه عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه وحی اختصاص به گذشته نداشته و الهامات الهی همچنان ادامه دارد، از اطمینان قبلی و قلبی اکثر شهدا به اینکه پایان راهی که می روند شهادت است سخن راند و افزود: شهدا بزرگمردان و شیرزنانی بودند که آگاهانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و فدای اسلام کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان افزود: تنها کسانی اینگونه به استقبال مرگ میروند که خدا را با تمام وجود شناخته و لمس کرده اند.

وی با ذکر جمله "تنها کسانی می‌توانند از سیم خاردار دشمن عبور کنند که از سیم خاردار نفس خود عبور کرده باشند" به نقل از سردار شهید علی چیت‌سازیان، یاد این شهید را گرامی داشت و افزود: ما از خانواده شهدا جدا نیستیم و راه شهدا ادامه پیدا خواهد کرد.

کارخانه‌ای با بیان اینکه حفظ و حراست از آرمان های شهدا و معرفی رشادت ها و پایمردی های آنها وظیفه همه ماست، امضای این تفاهم نامه را گامی ارزشمند در این زمینه قلمداد کرد و افزود:امدادگران هلال احمر نیز در دوران دفاع مقدس دوشادوش رزمندگان و پشت جبهه ها جانفشانی کردند ولازم است این رشادتها به شیوه های مختلف در تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط شود.

وی همچنین فراهم نمودن امکان استفاده داوطلبان هلال احمر از کتابخانه تخصصی اداره کل بنیاد حفظ آثار همدان را با هدف شناخت بیشتر مقام رفیع شهدا خواستار شد.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر همدان نیز در این نشست به رشادت های سردار مهدی ظفری در دوران دفاع مقدس که شخصآ شاهد آن بوده است اشاره کرد و افزود: این رشادت های سردار تا به امروز ادامه دارد.

طوس کیانی با بیان اینکه مدیرعامل هلال احمر همدان و مدیرکل بنیاد حفظ آثار همدان هر دو برادر شهید هستند، برگزاری این نشست را نشانه ای از افتادگی و خلوص خانواده های شهدا عنوان و افزود : جای بسی خوشحالی است که این تواضع و افتادگی در بطن جمعیت هلال احمر همدان و بنیاد حفظ آثار این استان جاری است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار