افشای یک راز
تابناک: سید احمد لطفی اگر از انتقال تیم فوتبال نفت به اراک دنبال کسب رای بود هیچ گاه در برنامه ای حاضر نمیشد که از مجری و تهیه کننده آن گرفته تا میهمانانش کمر به لغو مصوبه هیات دولت بسته بودند و حضور شخص موافق در چنین جوی قطعا نه برای کسب رای که برای دفاع از حقوق مردم بوده است.
کد خبر: ۱۷۵۹۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵ 05 February 2016

به گزارش تابناک مرکزی، در دور سوم سفرهای استانی هیات دولت به استان مرکزی در سال 1389 هیات وزیران در اراک، 10 مصوبه در خصوص وزارت نفت به تصویب می رساند که در بند دهم این مصوبه آمده است : "تیم فوتبال لیگ برتری صنعت نفت تهران با حفظ و تامین منابع مالی توسط وزارت نفت به اراک منتقل شود".

سید احمد لطفی به عنوان یکی از نمایندگان استان مرکزی با دیدن شور و نشاط ایجاد شده حاصل از انعکاس اخبار انتقال تیم فوتبال نفت تهران به اراک خود را مکلف به پیگیری خواست و اراده مردم می داند و با پیگیری های بسیار خواستار اجرای مصوبه هیات دولت می شود.

پشت پرده عدم انتقال تیم نفت تهران به اراک

قرار بر این می شود که هزینه‌های تیم را  شرکت ملی نفت تامین نماید و سید احمد لطفی هم در مکاتبه با سرپرست وقت وزارت نفت از اختصاص مبلغ 13 میلیارد تومان به تیم فوتبال نفت برای حضور در اراک سخن می گوید. غلامرضا شاه کرمی مدیر کل ورزش وزارت نفت نیز خطاب به نصر اصفهانی مدیر کل پشتیبانی و مالی وزارت نفت خواستار معرفی نماینده تام الاختیار و قانونی از سوی مسئولین ارشد استان مرکزی جهت انتقال تیم فوتبال نفت تهران در چارچوب ضوابط و تشریفات قانونی با نظارت اداره کل ورزش وزارت نفت می گردد.

پشت پرده عدم انتقال تیم نفت تهران به اراک

پشت پرده عدم انتقال تیم نفت تهران به اراک

توافقات حاصل می شود  اما برخی که این مسئله با منافع آنها در تضاد بود شروع به مخالفت می کنند. شدت این مخالفت‌های هدفمند به حدی است که مسئله به برنامه نود هم کشید می شود.

پشت پرده عدم انتقال تیم نفت تهران به اراک

طولانی‌ترین برنامهٔ زندهٔ ورزشی تاریخ صدا و سیما با حضور سید احمد لطفی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب و علی ‌اصغر یوسف‌ نژاد عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان موافق و مخالف به روی آنتن می رود. شاید اگر هیات دولت به جای تیم فوتبال نفت که آن روزها شایعه حضور عادل فردوسی پور به عنوان یکی از  مشاوران ورزشی NIOC و قطع منافع او بسیار داغ شده بود، مصوب کرده بود تیمی دیگر به اراک منتقل شود این قدر فردوسی پور را نگران نمی کرد تا از سرمایه رسانه ملی برای نفع شخصی خود و تخریب چهره‌ها سوء استفاده کند.

یوسف نژاد نمایندهٔ ساری، کواکبیان نمایندهٔ سمنان، حسینی نماینده اهواز به عنوان مخالف با انتقال تیم‌ها به شهرستان رودر روی سید احمد لطفی قرار می گیرند. آیا زمانی که یوسف نژاد خود دو سال پیش از این پیگیر شدید انتقال تیم راه‌آهن به ساری بود و در این راه مجادلات شدیدی با محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل راه‌آهن داشت و یا زمانی که کواکبیان وحدت و علاقه فراوان جوانان و مردم خونگرم سمنان به رشته فوتبال را دستاویزی برای انتقال تیم استیل آذین به سمنان قرار داد، یا آن روز که امتیاز تیم فوتبال سپاهان نوین اصفهان به فولادخوزستان واگذار شد تا دوباره فولادی ها راهی لیگ برتر شوند باز هم برنامه نود تشکیل شد؟

مخالفت فردوسی پور اما تنها در مورد حق طبیعی مردم استان مرکزی مصداق پیدا کرده است و گویا دیگران می توانند اقدام به انتقال تیم به شهر خود کنند اما هر کس به تیم نفت دست اندازی کند فردوسی پور چهره در هم می کشد و از منافع خود دفاع می کند.

اساسا نماینده به چه کسی می گویند؟ اصلی ترین وظیفه  نماینده مردم  دفاع از حقوق مردمی است که به او رای اعتماد داده اند تا در  هر لحظه و مکان و زمانی تمام تلاش خود را به کار گیرد تا در جهت تامین خواسته های مردم قدم بردارد. فردوسی پور در برنامه نود اما این نکته را به مردم استان مرکزی گوشزد کرد که اگر امروز ما یک صدا خواستار لغو انتقال تیم فوتبال نفت به اراک هستیم به آن دلیل است که سایر نمایندگان استان مرکزی با خاموش کردن گوشی خود و یا در مقام مخالفت با این انتقال این حق را برای ما قائل شده اند که از تمام ظرفیت خود استفاده کنیم. به راستی اگر سایر نمایندگان استان مرکزی در آن برهه از زمان تنها به خواست مردم فکر می کردند و به دور از مسائل سیاسی یک صدا از حق مردم استان مرکزی دفاع می کردند چنین اتفاقی می افتاد؟ دیدید که چگونه سایر نمایندگان به استان های خود تیم فوتبال منتقل کردند اما هیچ واکنشی نشان ندادید آیا مردم استان مرکزی حق دارند از شما به دلیل عدم پیگیری مطالباتشان دل آزرده باشند. در این بین سید احمد لطفی با علم به اینکه قرار است چه اتفاقی در برنامه نود بیفتد پای به میدان یک طرفه جنگ نابرابر انتقال تیم نفت گذاشت. شاید به مانند سایر دوستان سید احمد لطفی هم بهتر بود با سیاسی کاری در گوشه خانه خود می نشست و با خاموش کردن گوشی، خواست مردم را نادیده می گرفت کاری که به خوبی عده ای از عهده آن برآمدند.

برخی معتقدند که پیگیری‌های سید احمد لطفی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب برای انتقال تیم نفت برای عوام فریبی و کسب رای بوده است. رفتار پوپولیستی امروز دیگر جایی در بین مردمی که از درک بسیار بالایی برای فهم موضوعات برخوردار هستند ندارد. سید احمد لطفی اگر از انتقال تیم فوتبال نفت به اراک دنبال کسب رای بود هیچ گاه در برنامه ای حاضر نمیشد که از مجری و تهیه کننده آن گرفته تا میهمانانش کمر به لغو مصوبه هیات دولت بسته بودند و حضور شخص موافق در چنین جوی قطعا نه برای کسب رای که برای دفاع از حقوق مردم بوده است.

 پیگیری کرد گفتند برای رای است و اگر این موضوع را پیگیری نمی کرد می‌گفتند توانایی ندارد. در هر صورت کسانی که در دلشان غرض و مرض است تحت هر شرایطی حرف‌هایی را خواهند زد. سید احمد لطفی اما به وظیفه‌اش عمل کرد‌ تا این مصوبه دولت اجرایی شود و در پشگاه مردمی که او را به عنوان نماینده خود روانه بهارستان کرده بودند شرمسار نباشد و افرادی که در این مسیر کارشکنی و سنگ‌اندازی کردند روزی می‌بایست در مقابل محکمه وجدان عمومی پاسخگوی اعمال خود باشند که، جوانان اراک را از یک امکان ورزشی و فرهنگی بزرگ محروم کردند.

استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی به نمایندگانی احتیاج دارد که وقتی پای خواست و حقوق مردم به میان آمد منافع شخصی را ملاک قرار ندهند و با خاموش کردن گوشی های خود و کوتاهی در انجام مسئولیت های خود جوانان را از حقوقشان محروم نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار