تابناک: از ابتدای پاییز تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بارش‌ها در استان مرکزی 74 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۶۹۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۵ 24 January 2016

به گزارش تابناک مرکزی، محمود امیدی کارشناس واحد پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی در گفت‌و گو با ایسنا در خصوص بارندگی‌های پاییزه استان مرکزی اظهار کرد: در استان مرکزی از آغاز پاییز تا به امروز میانگین بارش‌ها به رقم 161.4 میلی‌متر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش‌های بلندمدت در استان 113.1 میلی‌متر ثبت شده است، گفت: سال گذشته بارش های بلندمدت استان 92.7 میلی‌متر بوده است که این شرایط رشد 43 درصدی بارش‌های بلندمدت استان را نشان می‌دهد.

امیدی بارش‌های استان را نسبت به سال گذشته با رشدی 74 درصدی همراه دانست و افزود: اراک به عنوان مرکز استان تاکنون 156.8 میلی‌متر بارش داشته است و بارش‌ها نسبت به بلندمدت در این شهرستان نیز 122.1 میلی‌متر گزارش شده است که حاکی از رشدی 28 درصدی است.

وی بیشترین بارش‌ها را با 323 میلی‌متر مربوط به شهرستان شازند دانست و گفت: بارش‌ها در این شهرستان نسبت به بلندمدت 61 درصد رشد داشته است، اما بیشترین تغییرات بارشی را با 80 درصد در شهرستان کمیجان شاهد هستیم که تاکنون 182 میلی‌متر بارش داشته است.

کارشناس واحد پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به اینکه بیشترین بارش‌های استان در آبانماه به ثبت رسیده است، افزود: ساوه با 84.9 میلی‌متر بارش کمترین بارندگی را داشته است حتی نسبت به بلندمدت با کاهش یک درصدی روبروست و البته تنها شهرستانی است که کاهش بارش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار