مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی
تابناک: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی: ایرالکو به تعهداتش عمل نکرده و برای همین موضوع بارها اخطار گرفته است. اخیرا 17دیگ از مدار خارج شده و باید تا پایان تیر 95 خط 4 به طور کامل از مدارخارج شود و تا پایان سال 95 نیز خط 5 قدیم از مدار خارج خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 19 January 2016

به گزارش تابناک مرکزی به نقل از خبرآنلاین، حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عصر امروز سه شنبه به بهانه روز هوای پاک در جمع خبرنگاران ضمن تاکید بر لزوم به روزرسانی بررسی عوامل آلاینده با تجهیزات پیشرفته گفت : برخی از صاحبان صنایع مطرح می کنند که در کلان شهر اراک سهم آنها از میزان آلایندگی کمتر از خودروها و عوامل آلاینده دیگر است ، اما یک چیز در پاسخ به این ادعا مهم است که اثرات برخی آلاینده ها بسیار مهم تر از میزان و سهم آلاینده های دیگر است .

حسینعلی ابراهیمی کارنامی با بیان این که اثرگذاری آلاینده ای مثل فلوئور بر سلامتی مردم و محیط زیست قابل قیاس با CO حتی اگر میزان آن بیشتر هم باشد، نیست افزود : به روز رسانی سهم و اثرگذاری همه آلاینده ها از برنامه های در دست اجرای این اداره کل است که در اجرای این مهم دستگاهی را خریداری کرده ایم که امکان اندازه گیری بیش از 40 آلاینده را ممکن می سازد و از لحاظ تجهیزاتی یکی از انواع کارآمد پیشرفته در جهان و اولین در کشور است و با نصب آن بسیاری از مسائل مرتبط با بخش های آلاینده های هوا در کلان شهر اراک مشخص می شود. پیش بینی میشود تا پایان سال این دستگاه نصب و راه اندازی شود.

 وی از پایان بازنگری طرح کاهش آلودگی هوای اراک و به روز رسانی آن خبر داد و افزود : این طرح سالهاست در حال اجراست که برای تکمیل و به روز رسانی آن جلسات متعددی در سازمان مدیریت برنامه ریزی با دستگاه های دیگر داشتیم و با نهایی شدن شرح خدمات طرح جامع کلان شهر اراک آماده و به محیط زیست کشور برای تایید ارسال شده تا نقشه راهی برای هدایت محیط زیست برای اجرایی کردن مصوبات باشد.

 ابراهیمی کارنامی با بیان این که مصوبه کاهش آلودگی هوا عین قانون و دستور مصوب دولت و مجلس است تصریح کرد : مصوبه کارگروه قطعا ضمانت اجرایی دارد زیرا بند بند مصوبات به موجب مصوبه هیات دولت شکل گرفته و با طرح شدن در کارگروه استانی ضمانت اجراییش محکم تر شده است.

وی در رابطه با صنایع آلاینده ای که در حاشیه شهر اراک واقع شده اند هشدار داد : صنایع آلاینده خارج از استاندارد که تحت هرعنوان و شکل به محیط زیست صدمه وارد کنند، برای ما فرق نمی کنند چه ایرالکو چه شرکت املاح یا هر شرکت دیگر باشد، در مورد این صنایع مسامحه نکرده و کوتاه نمی آییم ، درخواست مجازات در قانون حق مسلم ماست و پیگیر خواهیم شد.

 ابراهیمی تاکید کرد: در بحث ایرالکو مصوبات متعددی داشتیم این صنعت باید از شهر خارج شود. این واحد صنعتی به تعهداتش عمل نکرده و برای همین موضوع بارها اخطار گرفته است. اخیرا 17دیگ از مدار خارج شده و باید تا پایان تیر 95 خط 4 به طور کامل از مدارخارج شود و تا پایان سال 95 نیز خط 5 قدیم از مدار خارج خواهد شد. این که بعضی دوستان می گویند بهسازی شود ما کاری نداریم مهم برای ما این است که این ها کارکردشان موافق محیط زیست و اجرای بندهای مصوبه باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی شرایط هوای شهر اراک را از نظر آلاینده ها با اقدامات انجام شده در قیاس با دو سال گذشته روبه بهبودی ارزیابی کرد و گفت : در سال 92 در شهر اراک 115 روز ناسالم که شامل آلاینده های ریزگرد با قطر کمتر از 2/5 و 10میکرون و ازن و دی اکسید گوگرد و CO بودکه د رسال 93 به 50روز و سال 94 به 33 روز کاهش یافت و در این دو سال ریزگردها بیشترین میزان آلودگی بودند که از دو جبهه آلودگی داخلی و خارج از استان ایجاد می شوند.

 ابراهیمی کارنامی در خصوص برخورد با شرکت ها و دستگاه هایی که به وظایف خود در خصوص حفظ محیط زیست عمل نکرده اند از ارجاع پرونده شرکتی که با برداشت بیش از حد در معدن تالاب میقان تخلف چندساله داشته و معرفی چندتن از شهرداران اراک در خصوص عدم اجرای مدیریت پسماند خبر داد و گفت : برای شرکت متخلف یک جلسه دادگاه تشکیل شده و به شهرداران نیز موضوع ابلاغ شده است.

مدیرکل محیط زیست گازسوز شدن کوره های آجرپزی، گازسوز شدن تاکسی ها و اضافه شدن 100دستگاه اتوبوس گازسوز به ناوگان حمل و نقل درون شهری را از برنامه های اجرایی مصوبه و اجرای سه روز معاینه فنی رایگان به مناسبت هفته هوای پاک را در راستای عمل به طرح کاهش آلودگی هوا در اراک اعلام کرد. 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
حسین محمودیان ازاراک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
سلام تا ایرالکو تمام مردم اراک را به قبرستان نفرستددست از برچیدن خطوط مسموم کننده وآلوده کننده هوای اراک برنمیدارد.ای اقایان مسول چراسکوت میکنید.
بهشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۹
سلام بخدا قسم همه متخصصین میگن عامل اصلی سرطان دراراک همین کارخانه است.ولی ایرالکو چطوری مسولین کلیدی استان رامتقاعد میکنه که علاقه ای به پیگیری ندارند خدا داند.مردم چه کنند؟
احسان حیدری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
با سلام مگه جون مردم برای نمایندگان و مسوولین شهر اراک مهم نیست پس چرا اقدامی انجام نمیدن فقط شعار شعار شعار
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
ضعیف ترین مدیران پیشنهادشان پاک کردن صورت مسئله میباشد. آقای مدیر کل حرفی بزن که شدنی باشه ، وکمی تدبیر در آن نهفته باشد. ...
افشين سين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۲
آقاي مدير كل چرا الكي يه حرفي ميزني كه اجرايي نباشه . اخه پتروشيميو پالايشگاهو .... ديگر كارخانه ها و همين ماشينهاي سواري و باري چند برابر ايرالكو الودگي دارند شما همش چسبيدين به الوميون . اخه برارشما خودت چند نفر را معرفي كردي ولي مديريت جديد قبول نكرد حالا گير دادي .
خدا وكيلي درسته اخه نمك بخوري و نمك دان بشكني . هرروز ناهار تمام پرسنل محيطزيستو از الوميون ميبرن بعدش ميزني زيرابشو. اگه اينجا تعطيل بشه اخه اندازهء يه ارزنم فكر نكردي 4300 نفر مستقيم بي كار شن كه شهر اراك ورشكست ميشه با خانوادهاشون حساب كن نزديك 20000 هزار نفر ميشن چطوري اينهمه ادمو جواب ميدي . توي شهر ولوله ميشه . اشوب ميشه قحطي مياد دزدي زياد ميشه باعث هرج و مرج ميشه و........................
نه تورو خدا اصن به اين موضوعات فكر ميكنيد ...... هي يه سره داد ميكنيد بايد تعطيل بشه بايد تعطيل بشه .
يه كمم به اثراتش فكر كن اخه هي نباف......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار