دومین شکست در خانه بعد از 12 هفته
تابناک: تیم بسکتبال شهرداری اراک در یک بازی بسیار حساس با نتیجه 73 بر 70 مغلوب صدرنشین لیگ برتر بسکتبال شد.
کد خبر: ۱۵۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 31 December 2015

به گزارش تابناک مرکزی، در حساس ترین دیدار هفته هفتم دور دوم رقابت های لیگ برتر بسکتبال باشگاه های کشور عصر امروز تیم شهرداری اراک که پیش از این در رتبه دوم جدول رده بندی قرار داشت در حضور بیش از 2500 هوادار خود در سالن امام خمینی (ره) شهر اراک به مصاف پتروشیمی بندر امام صدرنشین  لیگ برتر رفت.

هواداران تیم پتروشیمی بندر امام که مسیری طولانی را جهت تماشای این دیدار حساس طی کرده بوند و در سالن محل برگزاری مسابقه حاضر شده بودند در کنار هزاران هوادار اراکی که برای حمایت از تیم محبوب شهرشان به سالن آمده بودند جو پرهیچانی را برای آغاز این دیدار رقم زده بودند.

در ابتدای شروع کوارتر اول محمد زارعی، اصغر کاردوست موفق شدند با پرتاب های موفق خود نتیجه را 9 بر 2 به نفع تیم شهرداری رقم بزنند در ادامه رفته رفته پتروشمی بندر امام با فضای حاکم بر سالن خو گرفت و موفق شد ضمن جبران اختلاف امتیازات این کوارتر را با نتیجه 21 بر 15 به نفع خود به پایان برساند.

ایوان کولیوویچ، پیام خوشدونی، حامد آفاق، اصغر کاردوست و مجید صالحی پنج مرد منتخب محمد کسایی پور برای شروع 10 دقیقه دوم مسابقه بودند تا رودر روی یاران مهران شاهین طبع قرار بگیرند.در این تایم بعد از گذشت چهار دقیقه از بازی تیم پتروشیمی با نتیجه 23 بر 20 از شهرداری پیش بود اما پرتاب حامد آفاق از پشت محوطه سه امتیازی به گل تبدیل شد تا هر دو تیم در عدد 23 به تساوی برسند و شاهین طبع مجبور به گرفتن تایم استراحت شود.

بعد از تایم پتروشیمی از روی پرتاب های سه امتیازی موفق بازیکن خارجی خود سوسا ادگار با حساب 31 بر 25 جلو افتاد و در نهایت این تایم با حساب 40 بر 32 به نفع پتروشیمی به پایان رسید تا هر دو تیم برای استراحت بین دو نیمه به رختکن بروند.

کسایی پور 10 دقیقه سوم را با چند تغییر آغاز کرد و با بازی دادن محمد حیدری و زونکو بوژان سعی در جبران نتیجه داشت اختلاف امتیازات دو تیم در این کوارتر بیشتر و بیشتر میشد تا محمد زارعی با دو پرتاب موفق سه امتیازی نتیجه بازی را به 48 بر 38 به سود تیم پتروشیمی تغییر داد.در ادامه حامد آفاق موفق شد دو امتیاز دیگر  را کسب کند و اختلاف امتیازات را به عدد 8 کاهش دهد.در نهایت تلاش بازیکنان تیم شهرداری راه به جایی نبرد و کوارتر سوم با حساب 53 بر 49 به سود تیم پتروشیمی رقم خورد.

حمایت های پرشور هواداران اراکی انیگزه مضاعفی را به بازیکنان برای شروع کوارتر چهارم داد تا بتوانند با بهره گیری از حداکثر توانایی خود بر تیم صدرنشین جدول رده بندی فائق آیند.نارنجی پوشان شهرداری با گذشت 7 دقیقه از کوارتر چهارم با نتیجه 68 بر 63 از حریف ماهشهری خود عقب بودند. در ادامه اعلام خطا بر روی محمد زارعی فرصت پرتاب دو پنالتی ر ابه تیم شهرداری داد. با تبدیل به گل شدن هر دو پنالتی نتیجه 71 بر 68 به سود تیم پتروشیمی شد.

در حالیکه یاران شاهین طبع به عدد 73 رسیده بودند زونکو بوژان باید سه پرتاب پنالتی انجام میداد تدبیر کادرفنی تیم شهرداری برای به تساوی کشاندن بازی از روی ریباند حاصل راه به جایی نبرد تا درپایان این دیدار حساس با برتری 73 بر 70 تیم پتروشیمی بندر امام رقم بخورد.

زیباترین صحنه این دیدار جایی رقم خورد که هواداران فهیم اراکی در پایان بازی به تشویق بازیکنان و کادرفنی تیم شهرداری پرداختند و بار دیگر وجه تمایز خود را به رخ سایر تیم ها کشاندند.

در دیگر بازی های این هفته در اصفهان تیم دانشگاه آزاد اسلامی تهران 80 بر55 آینده سازان میهن اصفهان را شکست داد و به رده سوم جدول صعود کرد. درمشهد نیروی زمینی تهران  موفق شد مقابل ثامن مشهد با حساب 69 بر 68 به برتری برسد. در آخرین بازی تیم های پالایش نفت آبادان و شهرداری گرگان در آبادان رو در روی هم قرار گرفتند که آبادانی ها 94 بر 72 حریف خود را از پیش رو برداشتندتا به رده دوم برسند.

شایان  ذکر است بازی تیمهای شهرداری تبریز و شیمیدر تهران هم به دلیل شرایط بد جوی تبریز انجام نشد.

با این نتایج همچنان پتروشیمی بندر امام در صدرماند. شهرداری اراک با این شکست به رده چهارم سقوط کرد و جای خود را به پالایش نفت آبادن داد. دانشگاه آزاد اسلامی تهران هم در رتبه سوم جدول رده بندی قرار گرفت.

تیم بسکتبال شهرداری اراک دوشنبه 14 دی ماه در تبریز به مصاف همنام تبریزی خود خواهد رفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار