سرپرست استانداری مرکزی گفت: برای کاهش میزان آلودگی هوای استان مرکزی توزیع سوخت مازوت به کوره‌های آجرپزی استان مرکزی متوقف شود تا آنان از گاز طبیعی برای فعالیت بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴ 15 March 2015

  شکرالله حسن‌بیگی در جلسه کارگروه طرح جامعه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک با اشاره به تبعیت از نگاه جهانی مقام‌معظم رهبری به مسئله زیست محیطی اظهار داشت: خوشبختانه نگاه جهانی مقام‌معظم رهبری به مسئله زیست محیطی بسیار تأثیرگذار بوده و این مهم مورد توجه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

 

وی افزود: بنابراین چنین نگاه راهبردی و توجه دادن به مسأله محیط زیست، همراستا کردن دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبید، مطالبی که مقام‌معظم رهبری فرمودند بسیار دقیق و کلیدی است.

 

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: با تبعیت از راهکارهای تعیین شده از سوی مقام‌معظم رهبری می‌توان به نحوی عمل کرد که منابع پایه زیست محیطی و ظرفیت‌های طبیعی کمترین آسیب را ببیند.

 

حسن‌بیگی با اشاره به ارتقاء فرهنگ زیستی گفت: ارتقاء فرهنگ زیست محیطی بایستی در جامعه تبیین و تجلی یابد و این مهم نیازمند تلاش همسوی آحاد جامعه بوده تا بتوانیم در این راستا گام برداریم و با اجرایی کردن این مهم زمینه رفاه و آسایش را برای همگان فراهم سازیم.

 

وی افزود: مقام‌معظم رهبری فعالیت در راستای مهار آلودگی هوا، کاهش میزان ریزگردها، کنترل و سامان انواع پسماندها و حفظ تنوع زیستی را مورد تأکید قرار داده که تحقق این امر نیازمند تلاش بی‌وقفه مسئولان است.

 

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: هفته درختکاری بهترین فرصت برای تبعیت از مقام‌معظم رهبری برای ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی بوده و همچنین باید در راستای توسعه نهال کاری،  ایجاد دست کاشت بیابانی، تعیین الگوی کشت، کنترل و بهره‌برداری هدفمند از منابع آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از تغییرات کاربری اراضی کشاورزی گام برداریم.

 

حسن‌بیگی با اشاره به  کاهش میزان آلودگی هوای اراک گفت: برای کاهش میزان آلودگی هوای شهری بایستی کوره‌های آجرپزی ملزم به استفاده از سوخت گاز شوند و عدم مصرف سوخت مازوت به‌طور قطع این هدف را محقق می‌سازد و در این راستا تنها تا نیمه نخست فروردین‌ماه مهلت دارند تا گاز طبیعی را جایگزین این سوخت آلاینده کنند.

 

وی افزود: برای کاهش میزان آلایندگی ایرالکو تا 26 اسفندماه 72 دیگ این شرکت از مدار خارج شده و تا پایان این برنامه روند اصلاحات زیست محیطی این واحد آلاینده تسریع می‌شود تا خواسته مردم درباره کاهش میزان آلایندگی تحقق یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار