تابناک: زمانی قمی استاندار مرکزی در نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک که در محل استانداری برگزار شد، بر اجرای مصوبات این کارگروه تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۴ 27 November 2015

به گزارش تابناک مرکزی، زمانی قمی استاندار مرکزی با تاکید بر اجرای قوانین و همچنین مصوبات قبلی کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک، اظهار کرد: در حوزه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک باید قوانین و مقررات رعایت شود و اقتضائات شرایط جدید نیز در نظر گرفته شود .

زمانی قمی عنوان کرد: مصوبات هیات وزیران درخصوص ایجاد فضای سبز، انتقال صنوف مزاحم به خارج از محدوده شهری و ... باید اجرایی و مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه حرارتی شازند در صورت استفاده از سوخت مازوت تعطیل می شود، بیان کرد: با توجه به آغاز فصل سرما نیروگاه حرارتی شازند باید استفاده از سوخت گاز را در دستور کار خود داشته باشد که در این راستا با معاون و همچنین قائم مقام وزیر نیرو نیز رایزنی هایی انجام شده است .

استاندار مرکزی ابراز کرد: با تلاشهایی که طی دو سال گذشته صورت گرفته است تعدادروزهای ناسالم در کلانشهر اراک از 123 روز به 58 روز رسیده است که تلاش ما در جهت کاهش این روزها ست.

زمانی قمی تالاب میقان را  از ارزشمندترین تالاب های کشور نام برد و ضمن تاکید بر حفظ این تالاب، عنوان کرد: هر چند حفظ و صیانت از واحدهای فعال تولیدی استان در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد ولی در صورت تائید مخرب بودن فعالیت شرکت املاح معدنی ایران در تالاب میقان از ادامه فعالیت این شرکت جلوگیری بعمل می آید.

وی با اشاره به فعالیت معادن سنگ در منطقه آب گرم محلات، گفت: معادن موجود در آب گرم محلات  باعث تخریب این منطقه شده اند  که در جهت حفظ چشمه آب گرم محلات اداره کل صنعت، معدن و تجارت نسبت به تعطیلی سه  واحد معدن در این منطقه  اقدام کرده و مابقی معادن نیز باید تعطیل شوند.

استاندار مرکزی گفت: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری  با تشکیل کمیته ای متشکل از اداره کل حفاظت محیط زیست استان، شورای اسلامی کلانشهر اراک، فرماندار شهرستان اراک، ایرالکو و سازمانهای مردم نهاد از واحد آندسازی شرکت ایرالکو بازدید و روند کار را پیگیری کند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه بحث آلودگی هوای اراک فقط کارخانه ایرالکو نیست و باید بر روی مواردی چون فضای سبز، حمل و نقل و دیگر اقدامات طرح جامع نیز کار شود، بر ضرورت برگزاری جلسات کارگروه کاهش آلودگی به صورت مستمر و مداوم به منظور جبران عقب‌ماندگی‌ها تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست مدیر کل حفاظت محیط زیست، مدیر عامل شرکت ایرالکو  و رئیس شبکه مردم نهاد زیست محیطی و مدیرعامل خانه سازمان های مردم نهاد استان نیز مطالبی را بیان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار