طبق قانون مدیریت پسماند مصوب مجلس
تابناک:مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی گفت: هم اینک 40 درصد صنایع کوچک و متوسط استان در شهرکها و نواحی صنعتی مستقر هستند و سالیانه 18 هزار تن پسماند صنعتی و 6 هزار تن پسماند ویژه در استان تولید می شود
کد خبر: ۱۳۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰ 27 November 2015

به گزارش تابناک مرکزی، آمره مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی گفت: یکی از محصولات ناخواسته صنعت ضایعات و دور ریزهایی است که اگر مجال بازیافت نداشته باشد به ناگزیر بایستی راهی جهت دفع آن اندیشه شود و سازمان‌های ذیربط در این خصوص می‌بایست به وظایف خود عمل کنند.

وی تأکید کرد: امروزه توجه به بکارگیری تکنولوژی بروز و استفاده دقیق از منابع در دسترس و باز چرخانی بخشی از دور ریزها در جهت کاهش تولید پسماند در طی فرآیند تولید به عنوان خط مشی واحدهای صنعتی سبز مطرح و قابل پیاده‌سازی است و پسماندهای آخر خط تولید نیز بایستی یا از طریق فروش به عنوان ماده اولیه سایر واحدهای صنعتی مصرف و یا به یکی از روشهای مورد تائید سازمان حفاظت محیط زیست دفع شود.

وی اضافه کرد: پسماندهای صنعتی و پسماندهای ویژه که به دلیل دارا بودن یکی از خواص سمیت، انفجار یا اشتعال و خورندگی باید به صورت ویژه توسط واحدهای تولیدی مدیریت گردد، نظارت بر این موضوع به عهده محیط زیست می باشد.

آمره گفت: بنابر ماده 7 قانون مدیریت اجرایی پسماندهای صنعتی و ویژه به عهده تولید کننده خواهد بود و در صورت تبدیل شدن به پسماند عادی به عهده شهرداریها، دهیاریها و بخشداری‌ها است.

وی افزود: نکته قابل تأمل مطالعه و معرفی محل‌هایی برای دفع پسماندهای صنعتی و ویژه توسط سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد که به رغم گذشت 10 سال از ابلاغ قانون و آئین نامه‌های اجرایی تاکنون به طور کامل عملیاتی نشده و تلاش بیشتر سازمان محیط زیست را در این خصوص می‌طلبد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان مرکزی در پایان اظهار داشت: هم اینک 40 درصد صنایع کوچک و متوسط استان در شهرکها و نواحی صنعتی مستقر هستند و سالیانه 18 هزار تن پسماند صنعتی و 6 هزار تن پسماند ویژه در استان تولید می شود که با وجود کاهش 66 درصدی ناشی از بازیافت مکان‌یابی مناسب سازمان محیط زیست جهت دفع و جلوگیری از سوزاندن پسماندها بسیار ضروری است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار