مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی:
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: سهم سنتی استان مرکزی از دریافت تسهیلات صنعتی در کشور ۲درصد بوده که تا امروز با توجه به تسهیلات پرداختی این سهم به ۴.۲ درصد رسیده است.
کد خبر: ۱۲۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ 11 March 2015
محمود نعمتی در جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی استان مرکزی اظهار داشت: کل اعتبارات کشور برای اعطای تسهیلات 2 هزار و 400 میلیارد تومان بوده که استان مرکزی از این مبلغ توانسته بیش از 102 میلیارد تومان عقد قرارداد کند.

وی افزود:  در بخش کشاورزی  اعتباراتی به منظور گلخانه‎ها، عشایر و شیلات داده شد 1.75 درصد کل تسهیلات را شامل می‎شود، دربخش ارزی نیز کل اعتبارات این بخش 14 میلیارد و 413 میلیون دلار بوده که سهم پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های دولتی 75.5 درصد و خصوصی 24.5 درصد است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: سهم استان از دریافت تسهیلات ارزی 280 میلیون دلار بوده که این سهم دریافت شده است، در بخش کشاورزی بانک‎های عامل کمتری معرفی شده است.

نعمتی با اشاره به توزیع سهم بانک‌ها از اعتبارات گفت: در بخش صنعت و گردشگری به جز بانک رفاه‌کارگران باقی بانک‎ها توزیع استانی نداشته‌اند، اعتبارات طرح‎های این بخش در سیستم بانکی استان 167 میلیارد و 650 میلیون تومان بوده که با توجه به بقیه طرح‎ها این رقم به 250 میلیارد تومان می‎رسد.

وی افزود: 32 میلیارد تومان برای دریافت موافقت اولیه به صندوق توسعه ارسال شده، 33 میلیارد تومان طرح در سیستم بانکی وجود داشته که به دلیل نبود اعتبارات پرداخت نشده، 47 میلیارد تومان در بخش کشاورزی و 42 میلیارد و 100 میلیون تومان در شرف عقد قرارداد و یا پرداخت شده‌اند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: تعدادی از طرح‎ها توسط بانک‎ها تایید و به صندوق ارسال شده که به دلیل اتمام اعتبارات پرداخت نشده از بانک‏‎ها تقاضا داریم که با رایزنی‎های خود این تسهیلات را از سرریز اعتبارات پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار