در روز فرهنگ عمومی
تابناک: حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه علی رحمانی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان تفرش معرفی گردید و از زحمات و تلاش های ابوالفضل میرزایی، رئیس سابق دادگستری این شهرستان تقدیر شد.
کد خبر: ۱۲۵۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹ 08 November 2015

به گزارش تابناک مرکزی، آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان تفرش، با حضور حجت الاسلام قاسم عبدالهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، حجت الاسلام محمد مومنی امام جمعه شهرستان، فرماندار تفرش و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی ، برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی، با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت: انجام مهندسی فرهنگی به منظور شناسایی آسیبها و انحرافات و سپس بررسی راهکارها و انجام کار کارشناسی از وظایف جدید این شورای فرهنگ عمومی است.

رئیس دادگستری شهرستان تفرش معرفی شد

وی با اشاره به فرهنگ عزاداری در کشور گفت: متاسفانه این فرهنگ مردم که منطق بر رفتار های اسلامی ،عفت و عصمت مردم بوده است، کم رنگ گردیده است و کم کم به سمت بی ارزش ها و ضد ارزش ها متمایل گردید ه است.

حجت الاسلام عبدالهی در خصوص شبه افکنی برخی افراد در لباس روشنفکر گفت: عدم برخورد قاطع باشبه افکنان  در اعتقادات مردم ،امروز کار را به جایی رسانده است که از درون هیات های مذهبی جرائم مهم انحرافی خارج شده است . و اگر امروز فکر اساسی در این خصوص نشود و به شبهات مردم پاسخگویی مناسبی انجام نگردد و قوع چنین جرائمی حتمی است.

رئیس دادگستری شهرستان تفرش معرفی شد

رئیس دادگستری استان  گفت : اگر در عرصه کنونی ارتباطابات با جامعه دانشگاهی به حدی نباشد که بتوان تبیین حقوق اسلامی را در آن صورت داد و این اندیشه که حقوق غربی می تواند آنها را به آمال و آرزوهای ایشان برساند، در میان نسل جوان نهادینه گردد،شاهد  آسیب های زیادی نظیر تفکر عدم کارآیی قوانین اسلام برای حکومت داری شکل خواهد گرفت.

حجت الاسلام عبدالهی با تاکید بر ضرورت ارتباط ائمه جمعه، دادگستری و نهادهای اجرایی و فرهنگی گفت: به کلیه دستگاه های اجرایی  و فرهنگی با همکاری قوه قضائیه و ائمه جمعه و بخصوص قشر روحانیت بایستی دست در دست هم داده و با تشریح حقوق و فلسفه اسلامی در مواجه حقوق و فلسفه غربی به  شبهات مردم بخصوص نسل جوان پاسخ گفته و برخورد قاطع با کسانی که از روی عمد و نیت خود اقدام به شبه افکنی در میان مردم می کنند، ریشه این آسیب فرهنگی را در جامعه خشکاند .

رئیس دادگستری شهرستان تفرش معرفی شد

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام محمد مومنی امام جمعه تفرش گفت: از نگاه اسلام قضات دارای جایگاه بالا و مهمی هستند و حساسیت این مسئولیت هم بسیار بالا است لذا می طلبد مسئولین امر برای عبور از لغزشگاهها در کنار علم خود به خدا و اهل بیت(ع) متسمک شوند.

وی اظهار کرد: ملاک موفقیت قضات زمانی است که احقاق حق مظلومین به خوبی انجام شود و ظالمین هم از این محکمه احساس خطر کنند.

امام جمعه تفرش افزود: قضات با همدلی، وحدت و هماهنگی بین خود و نیروهای دلسوز شهرستانی و استفاده از عقل خردمندان سیاستهای اجرایی خود را از طریق ستاد کل دادگستری اجرایی کنند و از این طریق تعداد پرونده ها را به حداقل برسانند.

مومنی خاطر نشان کرد: قضات پس از بهره مندی از خرد جمعی، دلسوزان نظام و ولایت در نهایت خود به صورت مستقل در مورد پرونده ها تصمیم بگیرند.

در پایان این مراسم با اهدای حکمی از سوی رئیس قوه قضائیه علی رحمانی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان تفرش معرفی گردید و از زحمات و تلاش های ابوالفضل میرزایی، رئیس سابق دادگستری این شهرستان تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار