همزمان با سراسر کشور؛
ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی از ساعت 8 صبح امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا ساعت 19 ادامه داشت.
کد خبر: ۱۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶ 09 March 2015

به گزارش تابناک مرکزی؛ این انتخابات درحالی برگزار می شد که از بین حدود 2100 نفر عضو فعال و غیر فعال، تنها 390 نفر عضو فعال واجد شرایط حضور در انتخابات بودند.

همچنین تعداد 48 عضو فعال هم براساس قانون جدید و بدلیل اینکه تا تاریخ 10 اسفندماه اقدام به تمدید کارت بازرگانی خود نکرده بودند، از حضور در این انتخابات باز ماندند.

به گزارش خبرنگار تابناک؛ حدود 200 نفر در این انتخابات شرکت کرده و رای خود را به صندوق ریختند.

زاوشی مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان مرکزی گفت: پس از بررسی صلاحیت نامزدهای ششمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی اراک، 41 نفر در بخش های بازرگانی، صنعت، کشاورزی و معدن بعنوان کاندیدای این دوره با یکدیگر رقابت کردند که در نهایت 15 نفر بعنوان هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی اراک(استان مرکزی) برای مدت 4 سال انتخاب می شوند.

گفتنی است تا این لحظه پیگیری های خبرنگار تابناک برای اطلاع از نتیجه انتخابات نتیجه ای نداشته و هنوز اسامی منتخبین از سوی مسئولان برگزاری انتخابات اعلام نشده است.

*** متن و حاشیه انتخابات:

- تاریخ انتخابات و نزدیکی آن به ایام پایان سال که مصادف به اوج کار فعالان این بخش می باشد و همچنین قانون جدید مبنی بر حضور شخصیت حقیقی یا حقوقی دارنده کارت بازرگاانی در انتخابات (عدم معرفی نماینده توسط اعضا جهت حضور در انتخابات) و نیز بعد مسافت شهرستان ها بخصوص ساوه و زرندیه به مرکز استان و... از دلایل عدم حضور حدود نیمی از اعضا در انتخابات بود.

- بازار داغ لیست ها و ائتلاف کاندیداها از نکات بارز این انتخابات بود. اکثر لیست ها منطقه ای و شهرستانی بود و شهرستان ها سعی در کسب کرسی بیشتر توسط کاندیداهای منطقه و شهر خود داشتند.

علاوه بر آن، ائتلاف بین شهرستان ها درمقابل کاندیداهای اراکی به چشم می خورد.

*** اتاق بازرگانی اراک؟! یا اتاق بازرگانی استان مرکزی؟

خلیلی، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی اراک، از اشتباه در نام اتاق بازرگانی استان مرکزی، که به نام اتاق بازرگانی اراک ثبت شده است خبر داد و گفت: در اتاق بازرگانی ایران، به اشتباه نام اتاق بازرگانی اراک ثبت شده که در واقع اتاق بازرگانی استان مرکزی است و دیگر نمی توان نام آن را اصلاح کرد.

خلیلی اظهار امیدواری کرد در آینده انتخابات بصورت آنلاین برگزار شود تا نیاز به حضور افراد در مرکز استان برای شرکت در انتخابات نباشد و دارندگان کارت اتاق بازرگانی بتوانند از محل کار خود، بصورت غیرحضوری و آنلاین رای داده و در انتخابات شرکت کنند.

علیرضا خلیلی، مهدی قاسمی، عباس صالحی مرزی جرانی و اکرم رحمتی چهار عضو هیئت نظارت انتخابات اتاق استان مرکزی هستند که توسط اتاق ایران انتخاب شده اند.

همچنین پرسنل و کادر اجرائی اتاق اراک، بعنوان هیئت اجرایی انتخابات می باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار