رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: با اجرای سیاستهای دولت تدبیر و امید، شرایط کنونی بهترین زمان برای جذب سرمایه گذاری خارجی است .
کد خبر: ۱۲۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۹ 02 November 2015

به گزارش تابناک یزد،حمید رضا نصیری زاده در نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان تفت با اشاره به این که بودجه های دولتی تنها می توانند زمینه تامین زیرساختها را فراهم آورند افزود: باید به دنبال جذب سرمایه گذار باشیم.

وی اظهار داشت: در این زمینه باید از همه ظرفیت های موجود بهره گرفت تا توسعه مناطق مختلف شتاب گیرد.
وی با اشاره به تلاشهای شبانه روزی فرماندار تفت از پیگیری های وی برای اخذ بودجه های استانی و ملی برای توسعه شهرستان تفت قدردانی کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دولت قبل گفت: با انحلال این سازمان، دستگاه نظارت کننده و توزیع کننده اعتبارات در کشور حذف شد و این مسئله مشکلات عدیده ای را در کشور ایجاد کرد که اثرات منفی آن همچنان دامنگیر کشور است.
نصیری زاده با بیان این که متغیرهای اقتصادی مانند زنجیر به هم پیوند یافته اند و نمی توان اقتصاد را به حالت دستوری مدیریت کرد ادامه داد: سالهای گذشته، شرایط اقتصادی کشور چندان مطلوب نبود و اگر با اراده مردم، دولت تدبیر و امید بر روی کار نمی آمد با شرایط دشوار و جبران ناپذیری در آینده روبرو می شدیم.
وی با اشاه به تدوین سندهای توسعه ای در شهرستانهای استان اظهار داشت: باید سندهای توسعه بروز شود و مجددا مورد بازنگری قرار گیرد و مباحث توسعه ای شهرستان ها مرور و زمینه ها و برنامه های لازم برای تحقق و اجرایی شدن آنها مهیا شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد تاکید کرد: مقرر شده است پروژه های بالای 80 درصد در اولویت تکمیل قرار گیرند و این مسئله باید از سوی دستگاههای اجرایی نیز مدنظر قرار گیرد.
وی با بیان این که میانگین استاندارد اخذ مجوز برای ایجاد کسب و کار در کشور ما بیش از 300 روز برآورد شده است خاطرنشان کرد: لازم است موانع را برطرف نماییم و همه دستگاهها باید در این رابطه به ایفای نقش حقیقی خود بپردازند.
نصیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود، تفت را شهرستانی نمونه و افتخار آفرین عنوان کرد و گفت: شهرستان تفت باید شهرستان پاک باقی بماند و این شهرستان باید به قطب گردشگری مبدل شود.
وی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه در کشور از همه مدیران و نخبگان و صاحبنظران خواست تا نقطه نظرات و دیدگاههای خود را ارائه نمایند.
نصیریزاده ادامه داد: توسعه، تنها با مشارکت تک تک افراد جامعه حاصل خواهد شد و همه باید درگیر موضوع توسعه شوند و از محورهای توسعه منطقه خود آگاه باشند.
فرماندار تفت نیز با اشاره به اهمیت صیانت از حقوق شهروندی گفت: یکی از مهم ترین این حقوقها، تامین زیرساختها و امور زیربنایی در همه مناطق شهرستان به ویژه در نواحی روستایی است که با بازدیدهای متعدد، مشکلات هر منطقه احصاء شده و در ادامه نیز، همه تلاش خود را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام به کار خواهیم گرفت.
محمود زارع رشکوییه با اشاره به فرآیند توزیع اعتبارات در شهرستان تفت و استان یزد اظهار داشت: خوشبختانه اعتبارات شهرستان تفت در سال جاری اصلاح و به نحو مناسبی تعیین شده است که در این رابطه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی قدردانی می شود.
وی با اشاره به نشستهای گوناگون با دستگاههای اجرایی و قطعی شدن اعتبارات استانی در شهرستان گفت: باید تلاش کنیم تا از اعتبارات ملی به نحو مناسب و مطلوبی منتفع شویم و در این رابطه نیز با مسئولان عالی وزارتخانه ها و نهادهای مختلف، تعاملات و مکاتبات خوبی صورت گرفته است که امیدواریم تفت از ظرفیت های بودجه ای کشور نیز منافع به حق خود را حاصل نماید.
فرماندار تفت از حمایتهای استاندار و معاونین وی در این رابطه قدردانی کرد.
وی تفت را به یک کارگاه بزرگ عمرانی تشبیه کرد و گفت: زمانی که مردم ببیند در دولت تدبیر و امید به رغم همه تحریم های ناجوانمردانه و مشکلات اقتصادی، پروژه های مختلف در حال پیگیری است رضایتمندی خود را اعلام می کنند و خوشبختانه امروز شاهد تحقق این هدف در سطح شهرستان تفت هستیم.
در ادامه این نشست مدیران دستگاههای اجرایی به بیان دیدگاهها و نکته نظرات خود پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار