تابناک: مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان مركزي گفت: در سال جاري 45 ميليارد ريال براي نوسازي، بازسازي و كمك هاي فني و تجاري از طريق بانك هاي عامل به صنايع كوچك استان اختصاص يافته است و صندوق ضمانت سرمايه گذاري در جهت تأمين وثيقه براي اخذ تسهيلات به صنايع كوچك كمك ويژه ميكند كه اين حمايت تنها مختص به اين صنايع است.
کد خبر: ۱۲۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶ 31 October 2015

به گزارش تابناک مرکزی،  آمره مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان مركزي در نخستين مصاحبه مطبوعاتي خود با اصحاب رسانه در اراك افزود: درست است كه بنا به شرايط اقتصادي كشور واحدهاي صنعتي با مشكل نقدينگي و سرمايه در گردش روبرو هستند ولي اساسي ترين معضل حال حاضر اين واحدها نداشتن آموزش تخصصي، به روز نبودن واحدها، مشكلات بازاريابي، فروش محصولات و صادرات است .

وي اضافه كرد: حمايت از شركت هاي ، مديريت صادرات، سفرهاي هيأت هاي تجاري به داخل و خارج از كشور، تقويت تورهاي صنعتي، آموزش مهارتي و مديريتي واحدهاي صنعتي كوچك، توسعه نرم افزاري، بازاريابي و تقويت تربيت نيروي كيفي در امر صادرات و بالابردن تكنولوژي و علم توليد از مهم ترين برنامه هاي اين شركت در راستاي تقويت شهركها و نواحي صنعتي و واحدهاي توليدي كوچك استان مركزي است.

وي در ادامه تأكيد كرد: سرمايه گذاري در شهركها و نواحي صنعتي علاوه بر دارا بودن سرمايه گذار از مزيت زيرساخت هاي توليدي و زيربنايي، موجب بالا رفتن ميزان توليد و بهره وري شده و واحدهاي صنعتي مي توانند بعد از انعقاد قرارداد فعاليت هاي خود را بلافاصله شروع كنند كه اين مهم براي واحدهاي خارج از شهرك ها و نواحي صنعتي امكان پذير نيست

آمره اظهار داشت: واگذاري زمين به صورت نقد و اقساط، پرداخت حداكثر 30 درصد مبلغ زمين به صورت پرداخت اوليه، دارا بودن دوره تنفس بازپرداخت اقساط بين شش ماه تا يكسال با رعايت ضوابط خاص، معافيت مالياتي طبق ماده 32 قانون ماليات مستقيم و تسهيلات ويژه براي ايثارگران، نخبگان و شركت هاي تعاوني متقاضي زمين از ديگر مزاياي مهم سرمايه گذاري در شهركها و نواحي صنعتي است.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان مركزي گفت: استان مركزي به خاطر ويژگي هاي خاص صنعتي، داراي بودن شرايط جغرافيايي ويژه، استقرار 40 ساله صنايع بزرگ در استان و بودن نيروهاي متخصص و دوره ديده از وضعيت خاص و ممتازي در بحث سرمايه گذاري در شهركها و نواحي صنعتي دارد.

آمره گفت : هم اينك استان مركزي داراي 35 شهرك و ناحيه صنعتي است و امسال براي زيرساخت ها در تمامي مناطق 300 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است. كه تمليك تمامي زيرساخت ها از عهده شركت شهركها خارج است و ديگر دستگاه هاي اجرايي نيز بايد در اين زمينه به ياري اين شركت بيايند.

وی در ادامه گفت هم اينك 11 هزار و 662 هكتار زمين در اختيار شهركها و نواحي صنعتي استان است كه از اين ميزان 4هزار و 619 هكتار آن وارد فاز عملياتي شده كه از اين ميزان 3هزار و 158 هكتار زمين صنعتي قابل واگذاري مي باشد كه در 1هزار و 718 هكتار واگذار شده،2 هزار و 291 واحد قرار بسته اند كه از اين ميزان واحدها 1 هزار و 894 واحد در شهركها و 397 واحد در نواحي صنعتي مستقر مي باشند كه 1 هزار و 169 واحد آن داراي پروانه بهره برداري مي باشند.

آمره درپايان در پاسخ به سوال خبرنگاري افزود :  هم اينك 175 واحد تعطيل در شهركها و نواحي صنعتي استان وجود دارد كه راه اندازي مجدد آن نيازمند به خدمات مشاوره اي و حل مشكلات نرم افزاري و بررسي علل تعطيلي اين واحدها و برنامه ريزي مناسب جهت احياي آنها و بازگشت به چرخه توليد و ايجاد اشتغال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار